Performancing Metrics

روزي كه رضا كيانيان از خودش خجالت كشيد | اتاق خبر
کد خبر: 323292
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1394 - 12:50
مردم يك سين ديگر اضافه كنيد؛ سین هشتم، سرپناه
رضا كيانيان هنرمند بزرگ سينما و تئاتر كشورمان به مساله بي‌خانمان‌ها پرداخته است.

به گزارش اتاق خبر، كيانيان در اين‌باره در اينستاگرام نوشته: پارسال همین روزها بود که صبح زود داشتم می رفتم سر کار. در بزرگراه حکیم نزدیک مصلی منتظر يكى از دوستانم ایستاده بودم که دیدم چند بی خانمان از محوطه سبز بیرون آمدند؛ چهار مرد و یک زن. نزدیک من که رسیدند، زن مرا شناخت و گفت : سلام آقا رضا و بعد به سه نفر دیگر گفت اینو می شناسین؟

اين هنرمند ادامه داده: صدايش پر از خش بود. تقریباً دندانی در دهان نداشت ! سیاه از دود و با لباس های ژنده...پیر می نمود، ولی از چشم هايش معلوم بود جوان است. باخودم فکر کردم ، الان می آيد جلو و درخواست پول می کند. داشتم کیفم را در می آوردم که دیدم رد شدند و رفتند! عزت نفس او بیشتر از من بود! از خودم خجالت کشیدم!

ستاره تئاتر مردي براي تمام فصول افزوده: پارسال تعداد بی خانمان های تهران در حدود بيست هزار نفر بود که حدود پنج هزار نفرشان زن بودند! بی خانمان یعنی خانه ندارد و پول هم ندارد و پناه هم ندارد ... سرگردان است. شب ها کجا می خوابد؟

رضا كيانيان در ادامه نوشته: یک شب که از اجرای نمایش "اشک خورشید، عرق ماه" برمی گشتم، حدود ساعت يازده ، دیدم یک زن روی یکی از سکوهای اطراف تئاتر شهر، چادرش را به سر کشیده و خوابیده است! خواب برای استراحت است، آيا او دارد استراحت می کند؟! با دیدن این صحنه ها چطور می توانم راحت در جای گرم بخوابم؟

بازيگر خانه‌اي روي آب تاكيد كرده: هر شب وقتی به خانه بر می گردم ، سر چهارراه ها کودکی را می بینم که در اوج بی پناهی ، هنوز بیدار است و دارد گدایی می کند! در صورتی که باید الان خواب باشد، در تختخوابش و پيش از خواب برایش قصه هم گفته باشند ، و قربون صدقه اش هم رفته باشند. همین بی پناهان امروز ، بی خانمان های فردایند.

رضاي سينماي ايران افزوده: متنى نوشتم و منتشر کردم و از مردم خواستم سر سفره های هفت سینشان یک سین هشتم هم اضافه كنند به نام «سرپناه»

اين هنرمند به كار خوب كارگردان زن ايران هم اشاره كرده: رخشان بنی اعتماد، جایزه آسياـ پاسیفیک اش را برای پشتیبانی از بی خانمان ها به حراج گذاشت! بى معطلى من هم دو سیمرغ خودم را به حراج گذاشتم، اول بر و بچه های سینما و بعد خیلی از هنرمندان به این حرکت پیوستند و جوایز و اشیاء دوست داشتنی شان را برای حراج به نفع بی پناهان هدیه کردند که شد « سین هشتم، سرپناه»

كيانيان در پايان نوشته: نوروز نزدیک است. شما هم سر سفره های هفت سین تان «سین هشتم، سر پناه» را اضافه کنید.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید