Performancing Metrics

ورود مدل های موفق اقتصادی به منظور ایجاد فرصت های تجاری | اتاق خبر
کد خبر: 323448
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1394 - 16:15
رئیس کمیسیون جوانان و کارآفرینی اتاق ایران در گفت و گو با اتاق خبر تاکید کرد
غلامحسین جمیلی: ورود مدل های اقتصادی و روش های تبدیل ایده ها به فرصت های تجاری از جمله موضوعات حائز اهمیت در کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب و کار نوین دانش بنیان اتاق ایران است.

اتاق خبر- رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب و کار نوین دانش بنیان اتاق ایران در رابطه با اهداف و اولویت های کاری این کمیسیون اظهار کرد: این کمیسیون براساس یکسری اولویت و نیازسنجی که برای جوانان و استعدادهای کشور لازم است و به تعبیری نیاز امروز کشور محسوب می شود، برنامه ریزی و اقدام می کند.

غلامحسین جمیلی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: این قضیه که بخش کثیری از کارفرمایان کشور از رده های سنی پایین هستند، قابل توجه و تاکید است و باید از تجارب این افراد برای نسل های بعدی استفاده کرد.

وی ادامه داد: کمیسیون جوانان در تلاش است تا با بهره گیری از ظرفیت ها و ابزارها به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند و آن ها را در قالب نقطه نظرات مشورتی و به صورت ایده و طرح های جدید به مسئولان و دست اندرکاران مربوطه ارائه دهد.

جمیلی با بیان اینکه در بحث کارآفرینی اقدامات جدید و نوینی در دست اجرا است، اظهار کرد: در این حوزه نیاز امروز کشور ایجاد واحدها و بنگاه های جدید اقتصادی است که این مهم از منظر ایجاد اشتغال، پایگاه های جدید مالیاتی، توسعه روابط و فرصت های اقتصادی با سایر کشور و همچنین از لحاظ ایجاد ارزش افزوده بیشتر در بخش کالا و خدمات و ... حائز اهمیت است.

به گفته وی؛ بحث کارآفرینی برای دولتمردان کشور از یک اولویت به ضرورت تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: در کمیسیون جوانان سعی بر این است که فرصت ها و پتانسیل های موجود در کشور را بر مبنای مدل های موفق سایر کشورها قرار دهیم و آن ها را با ساختار و فضای اقتصادی کشور منطبق کنیم تا قابلیت اجرایی پیدا کند.

جمیلی با بیان اینکه اگر بتوانیم الگوهای موفق سایر کشورها را با فضای اقتصادی کشور همگون سازی کنیم می توانیم به دستاوردهای آن ها در زمینه کارآفرینی دست پیدا کنیم؛ اذعان کرد: در فضای پساتحریم باید در جهت واردات تکنولوژی و فناوری تلاش کرد تا ورود کالا و خدمات.

وی تصریح کرد: ورود مدل های اقتصادی و روش های تبدیل ایده ها به فرصت های تجاری از جمله موضوعات حائز اهمیت در کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب و کار نوین دانش بنیان اتاق ایران است.

جمیلی با بیان اینکه در حوزه کارآفرینی و کسب و کار نوین دانش بنیان نیاز به مطالعات دقیق است، اظهار کرد: این حوزه در کل دنیا نیز از سابقه طولانی برخوردار نیست و در کشور ما نیز قدمت بالایی ندارد بنابراین تحقیقات بیشتری را می طلبد.

94106 ت 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید