Performancing Metrics

انتقال آب خلیج‌فارس به یزد وکرمان | اتاق خبر
کد خبر: 324297
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 12:40
وزیر نیرو با اعلام طرح شیرین‌سازی و انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی، گفت: از طریق ۷۰۰ کیلومتر لوله آب به استان‌های یزد و کرمان منتقل می‌شود.

اتاق خبر: حمید چیت چیان با اشاره به اینکه فلات مرکزی ایران از محدودیت‌های آبی رنج می برد، گفت: موضوع آب همیشه موضوع مهم و مورد توجه مسئولان بوده است.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ وزیر نیرو اظهارداشت: موضوع آب برای همه نقاط کشور موضوع مهمی است، به ویژه برای فلات مرکزی که استان یزد هم جز آن است و از محدودیت های منابع آب رنج می برد.

به گفته وی، مسیر و برنامه دیگر که در حال اجرا است یکی انتقال آب از منطقه بهشت آباد در چهارمحال و انتقال آب از حدود ۴۵۰ کیلومتری به یزد و کرمان است. تامین منابع مالی این بخش مشکلات فراوان دارد و اجرای کار بسیار سنگین است که کار لوله گذاری آن شروع شده و تاکنون ۲۶ کیلومتر آن لوله گذاری شده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: طرح دیگر که عمدتا با سرمایه بخش خصوصی و با کمک دولت و تسهیلات صندوق توسعه ملی انجام می شود شیرین سازی آب دریا در کنار خلیج فارس است که با ۷۰۰ کیلومتر خط لوله، آب برای مصرف صنایع و آب شرب استان های یزد و کرمان تامین می شود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید