Performancing Metrics

کمپین نه به تصادفات جاده‌ای آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 324992
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1394 - 03:09
ایسنا نوشت: شانزدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی و کمپین ملی نه به تصادفات جاده‌ای با حضور هنرمندان و جمعی از مسئولان آغاز شد.

اتاق خبر - دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان هلال احمر در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر در جهت تسهیل سفرهای نوروزی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد، گفت: سازمان جوانان هلال احمر قرار است بیش از 20 هزار جوان داوطلب را در طرحی به نام ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در 1000 پایگاه ثابت و سیار در مبادی ورودی شهرها و پارک‌ها مستقر کند تا برای هموطنان سفری سالم و ایمن رقم بزند.

وی ادامه داد: هرچند آمارها کاهش چند درصدی تصادفات را نشان می‌دهد، اما ما هنوز شاهد کشته شدن روزانه 50 نفر در جاده‌ها هستیم و 16 برابر آن نیز مجروح داریم. اضافه شدن روزانه 100 معلول به جمعیت کشور، عدد کمی نیست و لازم است در این باره اقدامات اساسی صورت گیرد.

حبیبی به آمار 1080 نفر کشته در سوانح جاده‌ای در نوروز سال گذشته اشاره و اظهار کرد: 40 درصد علت این آمار بر اثر واژگونی وسیله نقلیه بوده است. ما با همراهی مسئولان، هنرمندان، جوانان و اندیشمندان کمپینی ایجاد کردیم تا به مردم بگوییم بیگدار به جاده نزنند و با احتیاط برانند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر، رعایت سه پیام عدم سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین رانندگی نکردن در حین خستگی و خواب‌آلودگی را باعث کاهش تصادفات دانست و گفت: امیدوارم روزی برسد که دیگر در عید نوروز حوادث تلخ تصادفی را نداشته باشیم.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید