Performancing Metrics

ایران باید ۱۰.۵ میلیارد دلار بابت ماجرای ۱۱ سپتامبر خسارت پرداخت کند | اتاق خبر
کد خبر: 324998
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1394 - 03:41
حکم غیابی دادگاه آمریکا:
یکی از دادگاه‌های آمریکا با صدور حکم غیابی ایران را محکوم به پرداخت نزدیک به 11 میلیارد دلار بابت ماجرای 11 سپتامبر سال 2001 کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، قاضی یکی از دادگاه‌های آمریکا با صدور حکمی ایران را محکوم به پرداخت نزدیک به 11 میلیارد دلار بابت ماجرای 11 سپتامبر سال 2001 کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ»  «جورج دنیلز» قاضی دادگاه نیویورک آمریکا حکمی غیابی را روز چهارشنبه (دیروز) صادر کرده است که براساس آن ایران باید به خانواده‌های قربانیان انفجار مرکز تجارت جهانی و پنتاگون در ماجرای 11 سپتامبر پول پرداخت کند.

قاضی دنیلز همچنین خواهان پرداخت 3 میلیارد دلار دیگر  به شرکت‌های بیمه‌ای که پرداخت خسارت‌ها و توقف فعالیت‌های تجاری ناشی از این ماجرا را بر عهده گرفتند، پرداخت نماید.

بر اساس این گزارش،  آنطور که قاضی دنیلز گفته است ایران در دفاع از خود در این پرونده که بر اساس آن  به خرابکاران و هواپیماربایان این ماجرا کمک می‌کرده، ره به جایی نبرده است.

حکم  روز چهارشنبه قاضی دنیلز تصویب دیگر حکم قاضی دادگاه ناحیه‌ای آمریکا در دسامبر سال گذشته پیرامون خسارت‌های وارده در این زمینه است.

بلومبرگ نوشت: در حالی‌که گرفتن خسارت از یک کشور خارجی مخالف آمریکا دشوار است، احتمال دارد شاکیان این پرونده از قانونی پیگری کنند که به دولت اجازه می‌دهد از اموال مسدود شده تروریست‌ها در آمریکا برای جبران مافات این مسئله استفاده شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید