Performancing Metrics

مراسم تعزیت هفتمین روز ارتحال آیت الله واعظ طبسی برگزار شد | اتاق خبر
کد خبر: 325088
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1394 - 11:14
در حرم مطهر رضوی؛
مراسم تعزیت هفتمین روز ارتحال آیت الله واعظ طبسی با حضور مقامات استانی و جمع کثیری از زائران و مجاوران حرم رضوی با قرائت فاتحه و نوحه خوانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اتاق خبر- مراسم تعزیت هفتمین روز ارتحال آیت الله واعظ طبسی با حضور مقامات استانی و جمع کثیری از زائران و مجاوران حرم رضوی با قرائت فاتحه و نوحه خوانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آئین گرامیداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله واعظ طبسی که عصر پنجشنبه با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، استاندار، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، بیت مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره)، فرماندهان نیروهای مسلح و جمع کثیری از زائران و مجاوران حرم رضوی برگزار شد با مراسمی هم چون قرائت خوانی همراه بود.

همزمان با هفتمین روز ارتحال مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره) جمع کثیری از زائران و مجاوران حرم رضوی با حضور درصحن آزادی حرم مطهر رضوی و نسبت به قرائت فاتحه به یاد آن عالم ربانی اقدام کردند.

در این مراسم که عصر پنجشنبه با مداحی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت همراه بود خانواده مرحوم طبسی با حضور در جمع عزاداران از شرکت آنها در این مجلس قدردانی کردند.

آیت الله طبسی عالمی زاهد بود

 همچنین در شامگاه هفتمین روز رحلت آیت الله واعظ طبسی و پس از برگزاری آئین قرائت فاتحه مجلس بزرگداشتی با حضوردبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،نماینده ولی فقیه در استان و استاندار در محل حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) حرم رضوی برگزار شد.

در این مراسم نیز که با همراهی جمع کثیری از زائران و مجاوران حرم رضوی برگزار شد مداحان و ذاکران اهل بیت در وصف بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه الزهرا(س) به مرثیه سرایی پرداختند.

در این مراسم حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی با بیان اینکه آیت الله واعظ طبسی فردی زاهد و پرهیزکار بود بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری در آخرین جلسه خبرگان رهبری از منزل آیت الله واعظ طبسی به نشانه زهد یاد می کنند این موضوع حکایت از فارغ بودن این خادم رضوی به دنیا دارد.

حجت الاسلام قمی افزود: پیام مقام معظم رهبری برای وفات آیت الله واعظ طبسی با چنین ادبیات و کلماتی تا کنون بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه آیت الله طبسی فردی بسیار مخلص و دارای زهد و تقوا بود ادامه داد: همین صفات برجسته موجب شد تا ایشان سال های طولانی در کسوت تولیت آستان قدس باقی مانده و افتخار خادمی ثامن الحجج(ع) را به همراه داشته باشند.

وی آیت الله واعظ طبسی را دارای شاخصه های لازم یک عالم دینی و فردی زاهد عنوان کرد و گفت: شاخصه علمای دینی انصراف از میل به دنیا و هوای نفس و گرایش به زهد و همچنین دور شدن از کبر و نزدیک شدن به خضوع و تقوا است که تمامی این صفات در آیت الله طبسی برجسته و نمایان بود.

وی خلوص نیت را یکی دیگر از شاخصه های عالمان دینی عنوان کرد و افزود: مومنانی که اهل اخلاص در عمل باشند خداوند متعال بهترین مصلحت را برای آنها رقم خواهد زد لذا از همین رو آیت الله طبسی سال های مداوم و طولانی مورد عنایت حضرت حق در مقام خادمی حرم رضوی قرار داشتند و اگر امروز مشاهده می کنیم مقام معظم رهبری در نبود ایشان سوگوار هستند از بابت همین اخلاص و جایگاه معنوی این عالم ربانی است.

منبع: مهر 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید