Performancing Metrics

مدیران دولتی بزرگترین مانع در تحقق سرمایه گذاری بخش خصوصی | اتاق خبر
کد خبر: 325582
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394 - 14:38
سرمایه گذاران بخش خصوصی حوزه گردشگری در استان قزوین: مانع تراشی مدیران دولتی، حمایت نکردن از سرمایه گذار و طولانی شدن فرآیند صدور مجوز سرمایه گذاران را از ادامه کار پشیمان کرده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، در جلسه بررسی مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری که شنبه شب به ریاست استاندار قزوین در سالن باغستان قزوین برگزار شد، سرمایه گذاران از بی توجهی مدیران دولتی در اجرای طرح ها انتقاد کردند.

ایرج درخشان سرمایه گذار و سازنده هتل پنج ستار ملل در قزوین در این جلسه گفت: ساخت هتل در این شهرمقرون به صرفه نیست اما با تعصب خود برای ایجاد مکانی برای توسعه شهرم و تقویت حوزه گردشگری برای ساخت هتل اعلام آمادگی کردیم و تاکنون ۲۵ میلیارد تومان برای ساخت هزینه شده اما همراهی نکردن برخی مدیران و مانع تراشی شهرداری موجب شده که این کار بیش از دو سال متوقف شود و ما متضرر شویم.

وی افزود: مسئولان استان بارها گفته اند به ساخت هتل نیاز داریم اما در عمل هیچ همکاری مناسبی صورت نمی گیرد و مشکلات آنقدر زیاد شده که حاضریم این طرح را با همه هزینه های انجام شده به دولت واگذار کنیم و خلاص شویم.

درخشان تصریح کرد:آنقدر مانع تراشی شده که پروژه دیگر ما هم درشهر متوقف شده و باتداوم این روند چگونه انتظار دارید گردشگری توسعه پیدا کند و بتوانیم برای اقامت مسافر چارهاندیشی شود.

رئوفی سرمایه گذار منطقه گردشگری نمونه باغ تابان هم گفت: ۱۹ ماه است برای دریافت یک مجوز رفت و آمد می کنیم و تمام مصوبات قبلی کارگروه بی نتیجه مانده و شاهد ارجاع مجدد طرح خود برای تصمیم گیری هستیم که این روند ما را خسته کرده است.

وی افزود: در شرایطی که همه ضوابط قانونی را رعایت کرده ایم اما هر روز گرفتار نظرهای کارشناسی می شویم و اگر قبل از آغاز طرح مدیران وعده حمایت می دهند اما بلافاصله پس از کلنگ زنی کارشکنی ها شروع می شود.

این سرمایه گذار بیان کرد: گرفتن یک مجوز در مدت هفت سال یک عمر است و کسی پاسخگو نیست که چرا این روند اینقدر طولانی است و هزینه های سرمایه گذار را چند برابر می کند.

وی گفت: هزاران میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان وارد اجرای پروژه شده که اگر اجازه دهیم به نتیجه برسد به اشتغال و اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

حاجی سرمایه گذار تالار شهر قزوین هم گفت: دریافت مجوز در یک فرایند طولانی همه انرژی یک سرمایه گذار را می گیرد و دیگر قادر به تدبیر و اجرای کار با انگیزه لازم در طول پروژه نیستیم.

یعقوبی رئیس انجمن مجتمع های رفاهی بین راهی هم گفت: استفاده نکردن از تسهیلات تبصره ای از مهمترین مشکلات سرمایه گذاران گردشگری و مجتمع های بین راهی است که باید برای حل آن اقدام کرد.

چراغچی از سرمایه گذاران پروژه آّب درمانی آبگرم هم گفت: آنقدر کارها طولانی شده که مجبور به توقف طرح شده و از کار نکردن خسته شده ایم.

وی افزود: در حالی که قادریم سرعین دیگری را در آبگرم راه اندازی کنیم و از سرمایه های خود بدون کمک دولت بهره می گیریم اما همراهی مدیران دولتی مناسب نیست و کارها متوقف شده است.

هاشمی مدیر یکی از هتل های قزوین هم گفت: در شرایطی که دانشگاهها، ادارات دولتی و کارخانجات هم خوابگاه دارند و هم رستوران دیگر ساخت هتل در این شهر مقرون به صرفه نیست.

وی افزود: وقتی مدارس را تجهیز کرده و به مسافران می دهیم سرمایه گذاری های میلیاردی ما در هتل زیان ده می شود زیرا حتی در نوروز هم مسافر نداریم و با این وضعیت ساخت هتل های جدید هم منطقی نیست و سودی ندارد و ما حاضریم هتل مجهز خود را واگذار کنیم و از این وضعیت خارج شویم.

نوری نماینده صنف قهوه خانه داران و سفره خانه ها هم گفت: جمع آوری قلیان که در استان قزوین موجب آسیب دیدن اشتغال بیش از ۳ هزار نفر شده باید از سوی مسئولان پیگیری شود.

وی افزود: در ۲۰۰ سفره خانه و قهوه خانه که با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری راه اندازی شده ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر غیر مستقیم مشغول کار شده اند و با اجرای طرح جمع آوری قلیان که فقط در برخی استانها اجرا شده شاهد اعمال سلیقه ای قانون هستیم و این روند به معیشت ما آسیب جدی زده است.

برادران سرمایه گذار یکی از مجتمع های اداری و تجاری در قزوین بیان کرد: پیشنهاد می شود برای اینکه بخش خصوصی بتواند از حق خود دفاع کند موافقت شود تا صاحبان پرونده بتوانند در کمیسیونهای ماده ۵ شرکت کرده و از حق خود دفاع کنند.

وی افزود: نباید مدیران دولتی در پشت درهای بسته برای بخش خصوصی تصمیم بگیرند به گونه ای که هیچ شرایطی برای دفاع از حقوق خود نداریم و فقط باید مصوبات را اجرا کنیم.

محمد جواد حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین هم گفت: متاسفانه گردشری پشت صنعت استان پنهان شده و نتوانسته به جایگاه خود برسد.

وی افزود: شاید مهمترین علت این باشد که ما کاملا قانونمند حرکت می کنیم و اجازه نمی دهیم سرمایه گذاران تخلف کنند و مسجد مدرسه حیدریه تخریب شود به همین دلیل مخالفت با ما زیاد شده و متاسفانه همراهی مدیران با این حوزه اصلا مطلوب نیست و مشکلات دوچندان است.

94105

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید