Performancing Metrics

سال آینده نیازی به واردات گندم نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 326039
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 02:22
حجتی:
تسنیم نوشت: وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بر اساس تولید و واردات گندم ، کشور نیازی به واردات ندارد و گندم موجود بیش از نیاز است گفت: قرار است گندم وارد و فرآوری شود و برای استفاده در صنایع آرد ، ماکارونی و نشاسته تولید و مجدداً صادر شود.

اتاق خبر - محمود حجتی در حاشیه دیدار با وزیر کشاورزی جمهوری قزاقستان در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه واردات گندم در چارچوب مدیریت دولت بر بازار و عرضه و تقاضا تعیین می شود افزود: از آنجا که گندم در کالاهای گروه یک قرار دارد و مشمول قیمت گذاری است بنابر این واردات این محصول در بخش دولتی و خصوصی کنترل می‌شود.

وی گفت: گندم از جمله محصولاتی است که وارد بازار نمی شود و تحت کنترل و مدیریت دولت است. وزیر جهاد کشاورزی افزود: تعرفه واردات دیگر محصولات در هیئت دولت تعیین شد و پیش از پایان سال در کتابچه ای منتشر و در اختیار مسئولان قرار می گیرد.

حجتی تاکید کرد: امسال با توجه به میزان تولید و واردات ، کشور نیازی به واردات گندم ندارد و گندم موجود بیش از نیاز است. وی افزود: احتمال دارد که گندم وارد شود اما کشور با توجه به افزایش ذخایر هیچ نیازی به واردات ندارد و ذخایر موجود کافی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: البته یک موضوع در واردات گندم در دستور کار جدی است که براساس آن قرار است گندم وارد و فراوری شود و برای استفاده در صنایع آرد ، ماکارونی و نشاسته تولید و مجدداً صادر شود.

حجتی افزود: اگر بخواهیم در این زمینه فعالیت کنیم باید مقداری گندم وارد کنیم.

 94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید