Performancing Metrics

مروری بر مهمترین تصمیمات نظامی روسیه در سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 326276
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 03:03
ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه پایان عملیات ارتش خود در سوریه را اعلام و به وزیر دفاع خود دستور داد که نیروهای اصلی روسیه را از سوریه خارج کند.

اتاق خبر - به نقل از شبکه خبری الجزیره، دستور ولادیمیر پوتین برای خروج نیروهای اصلی روسیه از سوریه برای همگان غافلگیرکننده بود همانطور که ورود نیروهای روسیه برای جنگ علیه داعش در سوریه نیز برای همگان غافلگیرکننده بود و بسیاری از طرف‌های غربی به آن اعتراض کرده بودند.

مهم‌ترین مسائل و موارد مربوط به مداخله نظامی روسیه در سوریه به شرح زیر است:

21 سپتامبر 2015: روسیه درباره هماهنگی نظامی با اسرائیل درباره سوریه صحبت کرد.

30 سپتامبر 2015: ارتش روسیه حملات خود علیه گروه‌های مسلح در سوریه را آغاز کرد. این حملات به درخواست مشروع دولت سوریه و با هدف کمک به ارتش سوریه برای کنترل بر مناطق تحت سیطره گروه‌های مسلح صورت گرفت. این حملات نقش مثبتی در کمک به ارتش سوریه داشت و باعث شد که نیروهای دولتی سوریه بسیاری از مناطق از جمله مناطق حومه حلب را آزاد کنند.

24 نوامبر 2015:
ترکیه یک جنگنده روسی را به بهانه نقض حریم هوایی‌اش سرنگون کرد. سرنگونی این جنگنده موجب تنش در روابط میان دو کشور شد و مسکو تحریم‌های اقتصادی را علیه آنکارا اعمال کرد.

26 نوامبر: روسیه راه‌اندازی سامانه موشکی إس400 در سوریه را اعلام کرد.

سوم دسامبر: روسیه فرودگاه الشعیرات در حمص را به عنوان دومین پایگاه نظامی خود در سوریه راه اندازی کرد.

14 مارس: پوتین به وزیر دفاع خود دستور خارج کردن نیروهای اصلی از سوریه را داد. سوریه نیز تأکید کرده که این اقدام با هماهنگی میان پوتین و بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه صورت گرفت.

این اقدام روسیه همزمان با آغاز مذاکرات ژنو میان هیات دولت و مخالفان سوریه و در حالی صورت گرفت که از حدود دو هفته پیش آتش‌بس در این کشور برقرار شد.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید