Performancing Metrics

موشک‌های پیشرفته ایران تهدیدی برای آمریکا هستند | اتاق خبر
کد خبر: 326615
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1394 - 03:51
فرماندهان ارتش آمریکا در کنگره:
شماری از فرماندهان و مقامات ارشد پنتاگون روز چهارشنبه با حضور در مجلس نمایندگان از بودجه پیشنهادی برای سال 2017 دفاع کردند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، هفت نفر از فرماندهان و مقامات ارشد ارتش آمریکا روز چهارشنبه در نشستی به میزبانی کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کردند تا از بودجه سال 2017 وزارت دفاع این کشور دفاع کنند.

«دبورا جیمز» رئیس نیروی هوایی، «ری میبوس» رئیس نیروی دریایی، «مارک میلی» فرمانده ارتش، «پاتریک مورفی» سرپرست ریاست ارتش، «رابرت نلر» فرمانده تفنگداران دریایی، «جان ریچاردسون» فرمانده عملیات‌های نیروی دریایی و «مارک ولش» فرمانده نیروی هوایی آمریکا مقامات ارشدی بودند که در این نشست حضور داشتند. 

در ابتدای این نشست بیانیه مشترک جیمز و ولش که دو مقام ارشد نیروی هوایی هستند، قرائت شد. این دو نسبت به ارتقا توان رقبای آمریکا هشدار داده و در مورد روسیه گفتند که نیروی هوایی ارتش آمریکا تلاش می‌کند تا حضور خود را برای مقابله با «تهدید روسیه» در اروپا گسترش داده و در عین حال تلاش می‌کند تا همکاری خود با «شرکای غیر عضو در ناتو» را نیز تقویت کند. 

در این بیانیه در مورد تهدیدات پیش روی نیروی هوایی آمریکا به افزایش توان چین و روسیه اشاره شده و سپس آمده است: «با وجود محکومیت‌های بین‌المللی، یک کره شمالی غیرقابل پیش‌بینی به آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ادامه می‌دهد. سوریه و ایران که همچنان مخالف منافع ما در منطقه هستند، یکی از توانمندترین سامانه‌های دفاع هوایی را از متحد روس‌شان خریداری کرده‌اند. این چالش‌ها مبارزه خستگی ناپذیر با سازمان‌های افراط‌گرا را که به دنبال سوءاستفاده از ضعف حاکمیت برای تخریب نظم جهانی هستند، بیش از پیش تضعیف می‌کند.»

 

در ادامه این نشست، میلی و مورفی بیانیه‌ای را در مورد تهدیدات پیش روی ارتش آمریکا قرائت کردند. در این بیانیه بار دیگر ایران به عنوان یکی از تهدیدات مهم برای آمریکا معرفی شده است.

در این بخش از متن قرائت شده در نشست آمده است: «با وجود آنکه تهدید ساخت تسلیحات هسته‌ای توسط ایران کاهش یافته، اما ایران همچنان حامی گروه‌های تروریستی مختلف و تهدیدی قابل توجه برای ثبات خاورمیانه و منافع ایالات متحده است.»

این دو مقام ارشد ارتش آمریکا رفتار روسیه در اروپا را «تجاوزگرانه» توصیف کرده و گفته‌اند که «لازم است که ایالات متحده برای بازداشتن و شکست دادن تجاورگری‌های بیشتر روسیه، آماده باشد. اقدامات تجاوزگرانه روسیه تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی ایالات متحده و متحدان ما در ناتو است.»

در این نشست از تقویت توان نظامی چین هم ابراز نگرانی و عنوان شد: «چین در حال حاضر دشمن ما نیست، اما به روزرسانی سریع توان نظامی آن‌ها و فعالیت‌هایی که در دریای چین جنوبی دارند، نشانه‌هایی نگران‌کننده برای ما هستند.»

در بخش دیگری از این نشست، ریچاردسون به صحبت پرداخت و او نیز مانند دیگران سران ارتش ایران را تهدیدی برای آمریکا دانست. 

وی که در حوزه نیروی دریایی صحبت می‌کرد، روسیه و چین را مهمترین تهدیدات پیش روی آمریکا در دریا دانست و سپس گفت: «روسیه و چین تنها بازیگرانی نیستند که ایالات متحده و منافع جهانی‌اش در محیط امنیتی در حال ظهور را به چالش می‌کشند. دیگران هم به دنبال فناوری‌های پیشرفته‌ از جمله فناوری‌های نظامی‌ای هستند که زمانی تنها در در اختیار قدرت‌های بزرگ قرار داشتند. این روند همچنان ادامه خواهد یافت.»

ریچاردسون ادامه داد: «اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی همراه با تلاش‌های این کشور برای تقویت برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشکی، همچنان تهدیدی برای امنیت شمال شرق آسیا و فراتر از آن هستند. موشک‌های پیشرفته ایران، نیروهای نیابتی این کشور و دیگر توانمندی‌های متعارف آن‌ها تهدیدی هستند که نیروی دریایی باید برای پاسخگویی به آن آماده بماند. نهایتا گروه‌های تروریستی بین‌المللی مانند داعش و القاعده، انعطاف‌پذیری و قابلیت انعطاف خود را نشان داده و تهدیدی بلندمدت برای ثبات و امنیت جهان به شمار می‌آیند.»

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید