Performancing Metrics

افزایش جرایم رانندگی تلنگر و هشدار برای رانندگان است نه کسب درآمد | اتاق خبر
کد خبر: 326837
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1394 - 00:58
فرمانده پلیس راه اردبیل:
رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: با افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی هدف پیشگیری از بروز حوادث، سوانح و تخلفات حادثه‌ساز رانندگی است و هیچ سودآوری را در این حوزه دنبال نمی‌کنیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از فارس، سید حجت فتاحی اظهار کرد: به حول و قوه الهی در 11 ماهه سال 94 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در جاده‌ها و محورهای برون شهری استان اردبیل متوفیان تصادفات رانندگی 15 درصد کاهش یافته که استان اردبیل در این زمینه موفق به کسب رتبه برتر و جزو استان‌های موفق در کاهش حوادث جاده‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه بنده لازم می‌دانم از تمامی سازمان‌های دخیل در امر مدیریت ترافیک به لحاظ همراهی و همکاری مضاعف با پلیس راه استان و همچنین رانندگان و هم استانی‌ها به خاطر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و به صورت ویژه از صدا و سیمای استان و رسانه‌های گروهی به سبب اطلاع‌رسانی به موقع توصیه‌های ایمنی پلیس راه و همکاری در فرهنگ‌سازی ترافیکی تقدیر و تشکر کنم.

رئیس پلیس راه استان در مورد وضعیت ایمنی شبکه جاده‌ای استان گفت: در بحث ارتقا امنیت محورهای مواصلاتی استان اردبیل به بحث ارتباطات بین سازمانی و استفاده از توان و ظرفیت سازمان‌های دخیل در ترافیک توجه ویژه‌ای شده به طوریکه قبل از شروع طرح نوروزی با حضور مدیرکل و رؤسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها جلسه تعامل و هم‌اندیشی برگزار شد.

فتاحی افزود: به منظور توافقات صورت گرفته فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه به اتفاق رؤسای اداره راه شهرستان‌ها از محورهای حوزه استحفاظی بازدید و با احصای نواقصات جاده‌ای تأثیرگذار در وقوع تصادفات، با اجرای اقدامات آنی و زودبازده نسبت به ارتقا ایمنی جاده‌های استان اقدام شده است.

وی در مورد برنامه‌ها و تدابیر پلیس راه استان برای اجرای طرح نوروزی بیان کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز عوامل خدوم پلیس راه استان در تمامی ساعات شبانه‌روز در کنار مردم و با مردم هستند تا مسافران نوروزی یک رانندگی ایمن و بی‌خطر را در سطح راه‌های مواصلاتی استان تجربه کنند.

فتاحی اضافه کرد: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خط قرمز پلیس است که بررسی‌ها نشان داده در حوادث و سوانح ترافیکی اکثراَ رانندگان و سرنشینان غیر مقصر در تصادفات به خاطر گناه نکرده مظلومانه در اثر اقدام غیرمتعارف و هیجان‌جویانه یک راننده مقصر جان خودشان را ازدست می‌دهند.

وی ادامه داد: 90 درصد رانندگان قوانین و مقررات را رعایت و تنها 10 درصد از رانندگان هستند که به قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند نیستند، بنابراین ما معتقدیم برای اینکه 90 درصد رانندگان در آرامش، آسایش و آسودگی خیال رانندگی کنند باید با تخلفات این 10 درصد بدون اغماض و سختگیرانه برخورد شود.

فتاحی گفت: رفتار پلیس با مردم رفتار حاکم و محکومی نیست بلکه رفتار پلیس، رفتار خادم و مخدومی است و می‌توانم بگویم که سختگیری پلیس در بحث اعمال مقررات از روی علاقه و دلسوزی است و ما افتخار می‌کنیم که توفیق خدمتگزاری برای خدمت‌رسانی به بهترین مردم را داریم.

وی در ادامه افزود: پلیس افتخار می‌کند به اینکه مقام معظم رهبری عوامل نیروی انتظامی را که برای آرامش و آسایش خیال مردم تلاش می‌کنند به عنوان مجاهدان فی سبیل‌الله یاد می‌کنند و پلیس افتخار می‌کند به اینکه سلسله مراتب ما دامان پاک ولایت فقیه ختم می‌شود و ما در سازمانی خدمت می‌کنیم که وظیفه آن تأمین امنیت برای آحاد مردم است.

فتاحی در مورد برنامه کاری پلیس راه استان اردبیل اظهار کرد: رصد وضعیت موجود، ترسیم وضعیت مطلوب، شناسایی و رفع آسیب‌های حد فاصل وضعیت موجود و مطلوب که خوشبختانه با تلاش مجموعه عوامل پلیس راه استان این آسیب‌ها را شناسایی کرده‌ایم تا به وضعیت ایده‌آل برسیم.

وی تصریح کرد: تجزیه و تحلیل علمی تصادفات براساس مؤلفه‌های تأثیرگذار در وقوع تصادفات شامل زمان، علل، مکان و... در شناسایی آسیب‌ها تأثیر قابل توجهی در اتخاذ راهکارهای صحیح داشته است.

فتاحی در مورد برنامه‌ریزی برای سفر بیان کرد: خانواده‌ها و مسافران نوروزی برای اینکه از خاطرات شیرین سفر برخوردار باشند حتماَ باید از مبدأ تا مقصد و برعکس از مقصد تا مبدأ یک برنامه‌ریزی مطلوب داشته باشند اما متأسفانه برخی از رانندگان در زمان برنامه‌ریزی برای سفر فقط به مقصد فکر می‌کنند در صورتی که طول سفر بخش مهمی از سفر است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی قدم به قدم برای طول سفر خطرات طول سفر را کاهش می‌دهد و توصیه پلیس راه به رانندگان این است که برای جلوگیری از واژگونی وسیله نقلیه، احساس خستگی و خواب‌آلودگی را مدیریت و به ازای هر دو ساعت رانندگی توقف کرده و 15 دقیقه استراحت کنند.

فتاحی در مورد افزایش نرخ جرایم رانندگی ادامه داد: براساس مصوبه جدید هیئت وزیران از مجموع 171 فقره تخلفات رانندگی، تعدادی 41 فقره تخلف رانندگی با افزایش نرخ همراه بوده‌اند که از 25 اسفندماه به طور عملیاتی در تمامی محورهای برون شهری و درون شهری در حال اجراست.

وی گفت: از این 41 تخلف رانندگی تعداد هشت تخلف 100 درصد،‌ 20 تخلف 50 درصد، چهار تخلف دو درصد، دو تخلف 25 درصد، یک تخلف 60 درصد، یک تخلف 30 درصد، یک تخلف 80 درصد و یک تخلف نیز 150 درصد افزایش داشته است.

فتاحی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نکته‌ای که لازم است خدمت هم استانی‌ها عرض کنم، این است که افزایش نرخ تخلفات رانندگی هدف نیست بلکه یک وسیله است تا انگیزه ارتکاب تخلف رانندگی را کاهش دهد.

رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: مهمترین علت وقوع تصادفات انجام دادن تخلفات رانندگی حادثه‌ساز است بنابراین هر چه هزینه انجام تخلف رانندگی افزایش یابد قطعاَ در وقوع و کاهش تصادفات تأثیر مستقیم دارد و این موضوع باید فراموش نشود که افزایش نرخ جرایم رانندگی صرفاَ برای رانندگان متخلف است به عبارت دیگر افزایش نرخ جرایم رانندگی برای متخلفان نگران‌کننده و برای رانندگان قانونمند مایه آرامش و امنیت است.

وی بیان کرد: از مجموعه عوامل پرتلاش و خستگی‌ناپذیر پلیس راه استان مخصوصاَ از خانواده‌های بزرگوارشان که با صبر و گذشت و تحمل پشتوانه‌ای عظیم برای حضور شبانه‌روزی همکارانم در محورهای مواصلاتی استان هستند، تشکر و قدردانی کرده و امیدوارم با همدلی و همکاری تمامی آنها امنیت و آرامش خاطر مسافران نوروزی را به نحوه شایسته فراهم کنیم.

فتاحی اضافه کرد: بنده به عنوان خادم مردم در مجموعه پلیس راه استان معتقدم در کنار افزایش نرخ جرایم رانندگی حتماَ باید محرومیت‌هایی نیز برای متخلفان رانندگی در نظر گرفته شود چرا که متخلفان رانندگی جان و مال و خانواده‌ها را به مخاطره می‌اندازند.

وی ادامه داد: افرادی که در ایام تعطیلات نوروزی مرتکب تخلفات حادثه‌ساز رانندگی شوند و آرامش مردم را با مخاطره مواجه کنند، عوامل پلیس راه استان با قاطعیت و طبق قانون با آنها رفتار کرده و اجازه نمی‌دهد رانندگان متخلف در جاده‌ها، عید و نوروز مبارک مردم را خراب بکنند.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید