Performancing Metrics

چرا دولت نمی‌تواند سراغ مافیای طلا برود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 32757
تاریخ انتشار: 15 آبان 1391 - 13:46

 

یک عده ای از مسئولان هم حرف زیاد می زند و هم مصاحبه می کنند ، اما علت اصلی گرانی طلا همانند ارز ، دلالان و مافیایی هستند که جلوی ارزش افزوده و برخی سیاست ها هم پیش از این مقاومت کردند.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از اعتدال ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت آن در بازارهای داخلی گفت: در ایران برخی طلا را به شکل معاملات رایج جهانی نمی خرند ، بلکه آن را خریداری می کنند که بعدها سودی کنند و از سویی انحصار در بازار طلای کشور وجود دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: در بازار طلا هم چند نفر مثل بازار ارز دلال اصلی هستند و دستگاه های قضایی و امنیتی و دولت باید همانطور که در بحث ارزی ورود کردند ، در طلا نیز ورود داشته باشند ؛ از سویی یک عده ای از مسئولان هم حرف زیاد می زند و هم مصاحبه می کنند ، اما علت اصلی گرانی طلا همانند ارز ، دلالان و مافیایی هستند که جلوی ارزش افزوده و برخی سیاست ها هم پیش از این مقاومت کردند و باید پرسید که اینها مگر چه کسانی هستند که دولت نمی تواند سراغ آنها برود؟

وی افزود: دولت باید سراغ این افراد برود ، همانطور که به سراغ مافیای ارز رفت و تا حدی موفق شد و در این ورود باید مشخص شود که چرا این افراد به خود اجازه می دهند علیرغم کاهش قیمت جهانی همچنان قیمت را بالا نگه دارند .

ندیمی گفت: خرید فروش طلا و سود آن تعریف مشخصی در همه دنیا دارد ، اما فاصله سنگینی بین قیمت خرید و فروش آن در ایران شاهد هستیم ؛ فعالان بازار طلا باید پاسخ دهند که واقعا چقدر می خواهند سود بخورند؟!  متاسفانه در مورد سود معقول فروش طلا و انحصار خرید و فروش طلااز استانداردهای پذیرفته شده جهانی پیروی نمی کنیم و دولت و مجلس باید در این زمینه ورود جدی کنند.

وی در خاتمه گفت: دولت باید در اداره بازار طلا نقش داشته باشد و نمی تواند بی تفاوت و تماشاگر ماجرا باشد ، اگر دولت خود را دولت بازی گری می داند ، باید ورود کند و اگر تماشاگر می داند که ورود نکند ؛ اما علیرغم همه مسائل ما دولت را ، مقتدر و پر نفوذ می دانیم تقاضا داریم در بحث طلا ورود کند.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید