Performancing Metrics

آشنا:اقتصاد مقاومتی قبل از اقدام نیازمند اجماع است | اتاق خبر
کد خبر: 327759
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1395 - 09:40
نهادهای نظامی و اقتصادی باید دولت را همراهی کنند
تسنیم نوشت: مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور اجرایی شدن برجام را نیازمند اقتصادی مستحکم در کشور دانست و گفت: طرف‌های خارجی در صورت مشاهده نشانه‌های ضعف در اقتصاد ما با جسارت بیشتری عهدشکنی خواهند کرد.

اتاق خبر - حسام‌الدین آشنا با اشاره به نامگذاری سال 95 به "اقتصاد مقاومتی،‌اقدام و عمل"، گفت: سخنان راهبردی مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید در زمینه اقتصاد مقاومتی، تاکید مکرر ایشان بر بند بند سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بود.این 24 بند که در تاریخ29 بهمن 1392 و با همکاری نزدیک همین دولت تدوین و ابلاغ شد از ابتدا تا کنون و تا پایان این دولت چراغ راه و قطب نمای اقدامات دولت بوده و خواهد بود.

وی افزود:‌ مشکلات اقتصادی کشور مزمن شده است. سال‌های قبل از انقلاب به گونه‌ای و سال‌های بعد از انقلاب به گونه دیگری سردرگم آرزوها و شعارهای مردم گرایانه و اقدامات متعارض بوده‌ایم.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی قبل از اقدام نیازمند اجماع است، تصریح کرد: اجماع بر سر ساخت مسائل و راه‌حل‌ها از یک طرف و آمادگی برای جراحی‌های سخت و دردآور.

آشنا با اشاره به اینکه رهبری وظیفه تولید و تاکید بر دستور کار ملی را برعهده دارند، اضافه کرد:‌ مشخص است که دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. نهادهای نظامی، انتظامی، اقتصادی به خصوص نهادهایی که خود را ذیل نهاد رهبری تعریف کرده‌اند باید دولت را همراهی کنند.

وی با شاره به موضوع برجام، اجرایی شدن آن را نیازمند اقتصادی مستحکم در کشور دانست و خاطرنشان کرد: طرف‌های خارجی در صورت مشاهده نشانه‌های ضعف در اقتصاد ما با جسارت بیشتری عهدشکنی خواهند کرد، پس باید همه تلاش کنیم دوران پساتحریم را به دوره پسا اقتصاد نفتی تبدیل کنیم. این امر هیچ منافاتی با باز پس‌گیری جایگاه ایران در بازار جهانی نفت ندارد، بلکه این دوره را باید به مثابه دوران گذار تلقی کرد.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید