Performancing Metrics

رکورد تولید گاز در ایران شکسته شد | اتاق خبر
کد خبر: 327875
تاریخ انتشار: 7 فروردین 1395 - 08:27
مهر به نقل از ناصر ابراهیمی درباره آخرین وضعیت تولید و مصرف گاز در سال ۱۳۹۴، نوشت: از سال ۱۳۶۵ توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها در کشور آغاز شده و تاکنون ۸۸ درصد خانوارهای کشور از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده‌اند.

اتاق خبر - مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اعلام اینکه در حال حاضر روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب معادل ۴.۵ میلیون بشکه فرآورده نفتی در کشور گاز مصرف می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون حدود ۷۰ درصد سهم سبد سوختی کشور متشکل از گاز طبیعی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سهم گاز طبیعی از سبد انرژی در صدر قرار دارد، اظهار داشت: گاز طبیعی محور توسعه و استراتژیک اقتصاد کشور بوده و سال گذشته بیش از ۱۵۸ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح کشور تولید، انتقال و توزیع شده است.

به گفته مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز تولید و انتقال گاز طبیعی در سال 95 در مقایسه با سال 94 افزایشی بیش از هشت میلیارد مترمکعبی داشته است.

ابراهیمی با یادآوری اینکه افزایش سهم گازطبیعی در سبد سوختی کشور به معنای افزایش رفاه عمومی، توسعه صنعتی و اقتصادی، کاهش آلودگی هوا است، تاکید کرد: هم اکنون در زمینه توسعه گازرسانی کشور در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید