Performancing Metrics

بارندگی خراسان رضوی را فرا گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 329197
تاریخ انتشار: 13 فروردین 1395 - 09:30
همزمان با روز طبیعت؛
همزمان با روز سیزدهم فروردین ماه و از بامداد روز جمعه بارش باران همراه با رعد و برق بسیاری از شهر های خراسان رضوی و به ویژه مشهد مقدس را فرا گرفت و نسبت به جاری شدن سیل هشدار داده شد.

اتاق خبر- همزمان با روز سیزدهم فروردین ماه و از بامداد روز جمعه بارش باران همراه با رعد و برق بسیاری از شهر های خراسان رضوی و به ویژه مشهد مقدس را فرا گرفت و نسبت به جاری شدن سیل هشدار داده شد.

رئیس گروه پیش بینی سازمان هواشناسی خراسان رضوی در همین رابطه به مهر گفت: طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی از بعدازظهر روز گذشته شاهد روند افزایش ابرناکی و از اواخر وقت شاهد شروع بارش ها در سطح استان بودیم.

یحیی قائنی پور افزود: از اوایل وقت صبح روز جمعه ۱۳ فروردین ماه سیستم بارشی ضمن گسترش، تقویت شده و در غالب نقاط استان طی این روز شاهد بارندگی همراه با وزش باد نسبتا شدید هستیم.

وی افزود: ضمن اینکه با شمالی شدن جریانات، کاهش قابل ملاحظه دما به طور میانگین ۱۰ تا ۱۲ درجه سیلسیوس در سطح استان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: شروع بارش ها به شکل رگبار با احتمال رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود از این رو احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها وجود دارد لذا از اتراق در حاشیه رودخانه جدا خودداری شود.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: از بعدازظهر جمعه بارش در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به شکل باران و برف پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دامنه فعالیت زمانی این سیستم تا قبل از ظهر یکشنبه ۱۵ فروردین پیش بینی شده اما بیشترین حجم بارش ها از اوایل وقت جمعه به صورت متناوب تا بعدازظهر شنبه رخ می دهد.

قائنی پور تصریح کرد: طبق تحلیل مدل ها بیشترین حجم بارش در شهرستان های کلات نادر، درگز، قوچان، چناران، جوین، جغتای، اطراف شهرستان سبزوار، نیشابور، کوهسرخ، فریمان، ارتفاعات تربت حیدریه و شهرستان مشهد به ویژه مناطق ییلاقی پیش بینی می شود.

وی ابراز داشت: به علت وزش باد و بارندگی از بعدازظهر جمعه با توجه به بارش برف و باران، کولاک برف همچنین تشکیل مه و کاهش دید احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما و بارش برف توام با وزش باد نسبتا شدید به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه برای تردد در محورهای کوهستانی استان الزامی خواهد بود.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید