Performancing Metrics

گرانی اجاره‌بها در رکود مسکن/ فهرستی از اجاره‌بهای واحدهای زیر 40 متر | اتاق خبر
کد خبر: 32924
تاریخ انتشار: 20 آبان 1391 - 14:21

 

با وجود رکود نسبی در بخش خرید و فروش مسکن، اجاره بها با کاهش قیمت مواجه نشده است و مالکان حاضر به تعدیل قیمتها در این بخش نیستند.

باوجودی که بازار مسکن از تابستان در رکود نسبی فرورفته است اما قیمتها به خصوص در بخش اجاره بها نه تنها کاهشی نداشتند بلکه مالکان در برخی از قراردادها پیشنهاد افزایش قیمت هم می دهند.

در واقع برخی از مستاجران که در این موقع از سال باید قرارداد خود را تمدید کنند، با مالکانی مواجه شده اند که بهانه گرانی برخی از کالاها، برای تمدید قرارداد رقمهای بالاتری را عنوان می کنند و حتی برخی از آنها که در سالهای گذشته افزایش اجاره بهای چندانی نداشتند، در این مدت به یکباره قیمتها را افزایش داده اند.

البته مسئولان وزارت راه و شهرسازی معتقد هستند که با افتتاح واحدهای مسکن مهر در اواخر امسال و سال آینده، بازار اجاره بها در تهران تا حدود زیادی کنترل می شود و سال 92، تغییرات زیادی در بخش اجاره نشینی به همراه خواهد داشت.

فعالان بازار مسکن دو وضعیت را برای اجاره بها در سال آینده پیش بینی می کنند؛ ابتدا افتتاح‌های مسکن مهر که می تواند بخشی از تقاضای اجاره را پوشش دهد و از سوی دیگر، گرانی اجاره نشینی که بخش زیادی از مستاجران را تحت تاثیر قرار خواهد داد که به طور حتم اگر واحدهای مسکن مهر تحویل داده شود تاثیر زیادی را در این بخش خواهد گذاشت.

اجاره بهای برخی از آپارتمان ها در تهران 

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، یک واحد 36 متری و یک خوابه در رسالت کرمان جنوبی طبقه دوم با آسانسور و انباری با 28 میلیون تومان رهن کامل اجاره داده می شود و برای واحد دیگری به مساحت 37 متر و یکخوابه در میدان شکوفه با عمر 9 ساله، 10 میلیون تومان رهن و 300 هزار تومان اجاره، تعیین شده است.

مالک آپارتمانی 35 متری در ظفر هم برای ملک خود 18 میلیون تومان رهن و 500 هزار تومان اجاره تعیین کرده است و یک واحد 38 متری در خیابان ایران با انباری با 15 میلیون تومان رهن و 150 هزار تومان، اجاره داده می شود.

برای یک آپارتمان 40 متری در آزادی اول کارون یک خوابه با پارکینگ هم 25 میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است و همین متراژ در خیابان جیحون با 10 میلیون تومان رهن و 280 هزار تومان، اجاره داده می شود.

یک سوئیت 41 متری با پارکینگ در بزرگراه رسالت، 25 میلیون تومان رهن داده می شود و برای واحد 41 متری و نوساز با پارکینگ 23 میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید