Performancing Metrics

سرما میهمان ناخوانده سیزده بدر مردم استان سمنان | اتاق خبر
کد خبر: 329250
تاریخ انتشار: 13 فروردین 1395 - 13:55
همزمان با سیزدهمین روز از بهار۹۵، آسمان اغلب نقاط استان سمنان چهره ابری همراه با وزش باد و سرمای کم سابقه را به خود گرفته است.

اتاق خبر- همزمان با سیزدهمین روز از بهار۹۵، آسمان اغلب نقاط استان سمنان چهره ابری همراه با وزش باد و سرمای کم سابقه را به خود گرفته است.

با فراسیدن سیزده بدر غالب نقاط استان سمنان به ویژه ارتفاعات هوایی سرد، همراه با وزش باد و بارش باران را تجربه می کند تا سیزدهمین روز از فروردین ماه جاری به عنوان روز طبیعت، به سردترین روز سال۹۵ از آغاز تا کنون بدل شود هم اکنون میانگین دمای هوای در استان سمنان هشت درجه بالای صفر است و شهمیرزاد با سه درجه بالای صفر سردترین و سمنان با ۱۱درجه بالای صفر گرمترین شهر استان هستند.

نگاهی به نقشه های هواشناسی نشان می دهد که آسمان هیچکدام از شهرهای استان سمنان همزمان با سیزدهمین روز از فروردین۹۵ آفتابی نیست و احتمال بارش در همه شهرهای استان به ویژه در ساعات آتی و نیمه شب وجود دارد این شرایط در شهمیرزاد کمی متفاوت است دمای هوای این شهر همزمان با شامگاه سیزدهم فروردین ماه به دو درجه زیر صفر خواهد رسید و احتمال بارش برف طی این ساعات در شهمیرزاد وجود دارد

سمنان گرمترین شهر استان سمنان

دمای سمنان هم اکنون ۱۱درجه بالای صفر گزارش می شود اما وزش باد با سرعت۵۶کیلومتر شرایط را برای همشهریان و مسافران نوروزی که قصد تردد در مناطق بیرون از شهر را دارند، کمی دشوار شده است از سوی دیگر کمینه هوای سمنان طی ساعات آتی دو درجه بالای صفر پیش بینی می شود اما روند کاهش دما همزمان با صبح چهاردهم فروردین ماه متوقف شده و از میزان ابرها کاسته خواهد شد.

بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان طی روزهای چهاردهم و پانزدهم فروردین ماه به ترتیب ۱۵ و چهار و همچنین ۱۷ و شش درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

شاهرودی ها نیز سیزده فروردین خود را در سرمای کم سابقه سپری می کنند هم اکنون دمای هوای شاهرود ۹درجه بالای صفر است اما دمای هوا در ارتفاعات به ویژه مناطق ییلاقی مانند مجن و خوش ییلاق به دو درجه بالای صفر نیز کاهش یافته است.

آسمان این شهر هم اکنون کاملا ابری است و بیشینه و کمینه دمای هوا طی روز سیزدهم فروردین ماه جاری به ترتیب ۱۳ و دو درجه بالای صفر گزارش می شود از سوی دیگر نگاهی به نقشه های هوایی نشان می دهد که ابرها تنها در روز سیزدهم میهمان این شهر هستند و از صبح فردا از میزان ابرها کاسته شده و دمای هوا نیز افزایش می یابد.

تند باد دامغان را در می نوردد

مردم دامغان صبح سیزدهم فروردین خود را همراه با تند باد شدید با میانگین سرعت ۵۸کیلومتر بر ساعت آغاز کرده اند و این شرایط همراه با گرد و خاک و حضور ابرها شرایط نسبتا نامساعدی را برای آسمان این شهر رقم زده است دمای هوای این شهر هم اکنون ۹درجه بالای صفر گزارش شده اما این دما طی ساعات آتی به دو درجه بالای صفر نیز کاهش خواهد یافت.

بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی استان سمنان احتمال بارش باران در دامغان به ویژه در ارتفاعاتی مانند محور کیاسر-دامغان وجود دارد که این احتمال طی ساعات بعد از ظهر تا نیمه شب سیزدهم تقویت نیز خواهد شد.

ابرها در دامغان نیز مانند شاهرود و سمنان ماندگار نیستند و تنها شرایط آب و هوایی نامساعد در روز سیزدهم فروردین ماه برقرار است چرا که از صبح پانزدهم فروردین ماه آسمان دامغان شاهد کاهش ابرها و افزایش محسوس دما خواهد بود بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان طی روز های چهاردهم و پانزدهم فروردین ماه به ترتیب ۱۵ و چهار و ۱۷ و شش خواهد بود.

دمای هوای میامی هم اکنون هشت درجه بالای صفر است و این شهرستان یکی از سردترین روزهای خود از آغاز سال۹۵ تا کنون را تجربه می کند وزش باد ۳۰کیلومتر بر ساعت و گردوخاک شرایط تردد برای مردم این شهرستان و مسافران نوروزی که قصد تردد در جاده ها و مناطق ییلاقی میامی را دارند، سخت کرده است.

از سوی دیگر نگاهی به نقشه های هواشناسی نشان می دهد که احتمال بارش باران به ویژه در ارتفاعات میامی وجود دارد و این پیش بینی طی ساعات آتی تقویت نیز خواهد شد، بیشینه و کمینه دمای میامی در حال حاضر ۱۳ و دو درجه بالای صفر است از صبح چهاردهم فروردین ماه به تدریج از میزان ابرها کاسته شده و آسمان این شهرستان صاف خواهد شد.

گرمسار بارانی، شهمیرزاد برفی است

آسمان گرمسار نیز مانند سایر شهرهای استان سمنان ابری است و احتمال بارش باران در این شهرستان به ویژه طی ساعات آتی بسیار زیاد است دمای این شهر هم اکنون ۹درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای این شهر طی ساعات آتی به ترتیب ۱۵ و شش درجه بالای صفر گزارش می شود.

وزش باد در کنار بارش باران دیگر پدیده غالب آسمان گرمسار است که تا عصر شنبه نیز ادامه خواهد داشت اما دمای هوای این شهرستان طی روزهای شنبه و یکشنبه افزایشی محسوس را تجربه خواهد کرد به این ترتیب بیشینه و کمینه دمای گرمسار طی روزها شنبه و یکشنبه به ترتیب ۱۷ و هفت و همچنین ۹ و ۲۰درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

شهمیرزاد همچنان سردترین شهر استان است دمای هوای این شهر همزمان با صبح سیزدهم فروردین ماه سه درجه بالای صفر است و این شرایط در کنار وزش باد ۱۴کیلومتر بر ساعت و احتمال بارش باران و حتی برف در ارتفاعات، بسیاری از مردم شهمیرزاد را خانه نشین کرده است.

نقشه های هواشناسی نشان می دهند که احتمال بارش برف در شهمیرزاد وجود دارد و این شهر طی ساعات آتی یکی از سردترین شرایط یکماه اخیر خود را تجربه خواهد کرد بیشینه و کمینه هوای این شهر طی ساعات آتی هفت درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر گزارش می شود.

بارش برف و کاهش شدید دمای هوا اما تا روز شنبه ادامه نخواهد یافت و آسمان شهمیرزاد طی این روز، آفتابی همراه با افزایش محسوس دما پیش بینی می شود.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید