Performancing Metrics

آمار بازدیدکنندگان اماکن تاریخی خراسان رضوی ۱۵ درصد رشد داشت | اتاق خبر
کد خبر: 329260
تاریخ انتشار: 13 فروردین 1395 - 23:12
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: آمار بازدیدکنندگان اماکن تاریخی و موزه های خراسان رضوی امسال با رشد ۱۵ و نیم درصدی همراه بود.

اتاق خبر-  معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: آمار بازدیدکنندگان اماکن تاریخی و موزه های خراسان رضوی امسال با رشد ۱۵ و نیم درصدی همراه بود.

محمد رکنی با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز یازدهم فروردین ماه حدود یك میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از موزه ها و اماكن فرهنگی – تاریخی خراسان رضوی بازدید كردند گفت: این رقم در مقایسه با رقم مشابه در سال گذشته به میزان یك میلیون و ۶۰۰ هزار نفر پانزده و نیم درصد رشد داشته است.

وی هم چنین با اشاره به فعالیت موزه های استان خراسان رضوی در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه جاری نیز گفت: با توجه به فعالیت موزه ها و اماكن فرهنگی – تاریخی استان در دو روز پایانی تعطیلات نوروز پیش بینی می شود تعداد بازدید كنندگان از اماكن و آثار فرهنگی – تاریخی استان افزایش یابد.

ركنی ادامه داد: در مجموع ۱۴۰ اثر تاریخی در این استان قابل بازدید و حضور گردشگران است که شاهد حضور پررنگ گردشگران در این زمینه هستیم.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این این استان دارای ۱۰ هزار اثر فرهنگی و تاریخی است افزود: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰  اثر تاریخی در خراسان رضوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی خاطر نشان كرد: ضمن اینكه ۲۲ موزه در استان خراسان رضوی تحت پوشش این اداره كل فعالیت می كنند. 

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید