Performancing Metrics

ذخایر نمک سمنان همچنان درگیر روش‌های سنتی | اتاق خبر
کد خبر: 329355
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 14:56
سرمایه‌گذاری ۳۵۱ میلیارد ریالی در ۱۵ واحد فرآوری نمک در سمنان باعث شده این واحدها برای بیش از ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کنند؛

به گزارش اتاق خبر،واحدهایی که به منظور ۵ برابر کردن توانمندی تولید آنها برنامه‌ریزی‌های اساسی در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفته تا با پشت‌سر گذاشتن مشکلاتی چون فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات و نبود بازار فروش علاوه بر ایجاد رونق در تولید، اشتغال و رونق اقتصادی مناسبی را برای استان به همراه بیاورند.رتبه نخست معادن نمک کشور به سمنان اختصاص دارد. 
صمت در گفت‌وگو با بهروز اسودی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، علی‌اصغر جمعه‌ای، رییس‌خانه صنعت و معدن سمنان و محمود نجفی‌سهی، نایب‌رییس اتاق بازرگانی سمنان به بررسی فرآیند فرآوری و بازار فروش نمک پرداخته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵ واحد فرآوری نمک در استان مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: این تعداد واحد با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۱ میلیارد ریالی توانسته‌اند برای بیش از ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کنند.
بهروز اسودی با اشاره به اینکه رتبه نخست معادن نمک کشور به سمنان اختصاص دارد، یادآور شد: معادن نمک استان از شهرستان گرمسار تا آرارات گسترده شده که وجود این منابع غنی، لزوم احداث و بهره‌برداری از واحدهای فرآوری نمک در استان را ضروری کرده بود. به همین منظور واحدهای تولیدی در زمینه تولید کربنات سدیم، سولفات سدیم و تولید به عنوان بزرگترین کارخانه کلر در استان احداث و به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: این ۳ واحد از جایگاه ویژه‌ای به منظور فرآوری نمک در استان برخوردارند. البته با این وجود باید در زمینه فرآوری نمک در استان، تلاش بیشتری در دستور کار قرار بگیرد، زیرا با استفاده بهینه از معادن نمک و فرآوری آن می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال در بخش معادن و واحدهای تولیدی، ارزش‌افزوده بیشتری نصیب استان کرد.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید