Performancing Metrics

ثبت سفارش واردات موبایل هم متوقف شد/عرضه موبایل خارجی با عنوان تولید داخلی! | اتاق خبر
کد خبر: 32939
تاریخ انتشار: 20 آبان 1391 - 14:55

 

عضو انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه گفت: توقف ثبت سفارش واردات موبایل باعث افزایش قاچاق این کالا به کشور خواهد شد.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا فرهاد پورمختار درباره توقف ثبت سفارش واردات 77 قلم کالا از سوی دولت اظهار کرد: اگر تولیدکنندگان داخلی توانایی تامین نیاز بازار موبایل را داشتند، توقف واردات تغییر چندانی در بازار ایجاد نمی‌کرد اما در شرایط کنونی که عملا صنعت موبایل نداریم، توقف واردات به معنای تشدید قاچاق این محصول به کشور خواهد بود.

او با اشاره به این‌که هیچ‌یک از بخش‌نامه‌ها ومصوبه‌های دولت در زمینه حمایت از تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه اجرایی نشد، افزود:‌ در سال 1386 قرار شد به جز چهار پنج شرکت که پروانه بهره‌برداری گرفته بودند، به هیچ شرکت دیگری پروانه بهره‌برداری در حوزه تولید موبایل داده نشود تا سرمایه‌گذاریهای انجام شده به هدر نرود.

وی افزود: متاسفانه این قانون اجرایی نشد و به شرکتهایی دیگری نیز در استانها پروانه بهره‌برداری در حوزه تولید موبایل داده شد که اعطای پروانه‌بهره برداری در خارج از تهران نیز یک تخلف قانونی بود.

این عضو انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه با اشاره به سوءاستفاده‌های رخ داده در زمینه قراردادهای بسته شده با شرکتهای خارجی برای تولید موبایل اظهار کرد: متاسفانه برخی به دروغ مدعی تولید داخلی گوشی تلفن همراه شده‌اند که این ادعا به هیچ‌وجه صحت ندارد و حتی در مواردی این افراد اقدام به واردات کامل و یا قاچاق موبایل به کشور می‌کنند و تحت عنوان ساخت داخل در بازار عرضه می‌کنند.

پورمختار با بیان این‌که تولیدکنندگان داخلی میلیاردها تومان در زمینه تولید گوشی تلفن همراه در چند سال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، افزود: متاسفانه هیچ کدام از این سرمایه‌گذاریها به نتیجه مطلوب نرسید.

وی تاکید کرد: جلوی واردات هر کالایی گرفته شود به قاچاق آن کمک می‌شود؛ مگر این‌که تولید داخل توانایی پاسخگویی به نیاز بازار را داشته باشد که در زمینه موبایل چنین چیزی نیست.

این عضو انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه مسوولان این وزارتخانه هیچ حمایتی از سرمایه‌گذاریهای انجام شده در زمینه تولید گوشی تلفن همراه نکرده‌اند و بانکهای عامل نیز عملکرد مشابهی داشته‌اند.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید