Performancing Metrics

ریزش کوه محور تهم -چورزق را مسدود کرد | اتاق خبر
کد خبر: 329481
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 20:40
مسئول مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان:
مسئول مرکز مدیریت راههای استان زنجان گفت: ریزش کوه باعث مسدود شدن محور تهم-چورزق شد.

اتاق خبر- مسئول مرکز مدیریت راههای استان زنجان گفت: ریزش کوه باعث مسدود شدن محور تهم-چورزق شد.

مسعود خوشکام  افزود: از چند ساعت گذشته کیلومتر ۲۰ محور تهم به چورزق به علت ریزش کوه مسدود شده و مانع تردد شده است.

وی اظهار کرد: راهداران در حال بازگشایی محورتهم به چورزق هستند ولی تاکنون موفق به بازگشایی نشده اند و بارش ها و کولاک طی چند روز گذشته باعث ریزش کوه در این محور شده است.

مسئول مرکز مدیریت راههای استان زنجان گفت: در حال حاضر محور زنجان به طارم جایگزین برای محور تهم به چورزق است و مسافران از این محور تردد کنند.

خوشکام یاد آورشد: این محور ارتباطی تا اطلاع ثانوی مسدود است و تا پایان پاکسازی و ایمن سازی کامل اجازه تردد به هیچ خودرویی داده نخواهد شد چرا که در حین انجام عملیات احتمال ریزش تخته سنگ ها وجود دارد.

گفتنی است، تیرماه سال ۹۱ محور زنجان- تهم- چورزق افتتاح شد، محوری که از همان روزهای اول افتتاح با مشکلات متعددی مواجه بود. ریزش مقعطی سنگ از کوه، عدم آنتن دهی تلفن همراه در مسیر، نبود پاسگاه پلیس راه تنها بخشی از مشکلات این محور بود.

با توجه به اینکه این محور در منطقه کوهستانی با موقعیت زمین شناسی سنگی قرار دارد، هنگام عملیات عمرانی برای باز کردن مسیر کوه ها بیش از ۶۰۰ تن مواد منفجره استفاده شد که همین امر باعث شد تا شکاف های زیادی در کوه ها به وجود آید؛ به گونه ای که با اندکی نرم و سست شدن خاک، این ریزش ها آغاز می شود و عبور و مرور از محور تهم-چورزق را در مواردی خطرناک و حتی ناممکن می سازد.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید