Performancing Metrics

واردات گوشت گاو برزیلی/ احتمال افزایش هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی | اتاق خبر
کد خبر: 33029
تاریخ انتشار: 22 آبان 1391 - 13:36

 

در حالی که با واردات گوشت برزیلی احتمال کاهش قیمت گوشت گاوی وجود دارد، با توجه به در پیش‌رو بودن دهه عزاداری عاشورا و تاسوعا احتمال افزایش هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی نیز وجود خواهد داشت.

ایسنا- علی خندان‌روی جوان رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی ‌ در از برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار در راستای تعیین قیمت گوشت گاوی خبر داده و گفت: در دو روز قبل (شنبه و یکشنبه) جلسه‌ای با ستاد تنظیم بازار داشته‌ایم که براساس این جلسه‌ها امکان کاهش قیمت گوشت گاوی وجود دارد.

وی ادامه داد: البته با توجه به این‌که قرار بود این جلسه دیروز به جمع‌بندی مشخص برسد و قیمت‌های جدید گوشت گاوی اعلام شود، بدون نتیجه مانده و قرار شد جلسه‌ دیگری برگزار شود.

خندان‌روی با تاکید بر این‌که احتمال کاهش قیمت گوشت گاوی وجود دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای برابر‌کردن عرضه و تقاضای گوشت گاوی مقادیر زیادی گوشت از برزیل وارد شده که این موضوع باعث کاهش قیمت‌هادر بازار داخلی می‌شود.

به گفته‌ی رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی جلسه دیروز موفقیت‌آمیز نبوده و هم‌چنان ادامه دارد.

هم‌چنین علی‌اصغر ملکی رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفند نیز درباره عرضه گوشت گوسفندی در ماه‌های محرم و صفر گفت: جلسه تنظیم بازار برای تعیین قیمت گوشت گوسفندی برای بررسی وضعیت گوشت گوسفندی در ماه محرم و دهه‌ی عاشورا و تاسوعا برگزار شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار معضلی ندارد و روال عادی خود را طی می‌کند.

ملکی با بیان این‌که احتمال افزایش ناچیز قیمت گوشت گوسفندی در هفته‌های آینده وجود دارد، گفت: هرچند در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار گوشت گوسفندی یکی است ولی چون مصرف در هفته‌های آینده بسیار بالا می‌رود، ممکن است افزایش ناچیزی را در قیمت گوشت گوسفندی شاهد باشیم.

رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفند ادامه داد: البته این افزایش قیمت به صورت مقطعی خواهد بود، زیرا هیات‌ها برای پخش غذا معمولا گوشت گوسفندی خریداری کرده و این باعث می‌شود که قیمت آن نهایتا هزار تومان افزایش یابد.

وی در پایان گفت: هیات‌های عزاداری برای توزیع غذا در بین عزاداران به جای گوشت گوسفندی، گوسفند زنده خریداری کرده و آن را ذبح می‌کنند که قیمت متعارف هر کیلو گوسفند زنده بین 9 تا 9 هزار و 500 تومان است و این رقم بیشتر نخواهد شد.

انتهای پیام

 

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید