Performancing Metrics

چگونه از امنیت خودتان در یک هتل اطمینان حاصل کنید | اتاق خبر
کد خبر: 330362
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 11:38
اگر چه سفر کردن، تجربیات تازه و خوشایندی را با خود به همراه دارد اما به دور از خطر نیز نخواهد بود. امنیت محل اقامت، موضوعی است که اهمیت بسیار زیادی دارد. برای افرادی که به دلایل شغلی یا تحصیلی مدام در حال سفر هستند، امنیت هتلی که در آن اقامت می‌کنند به یک

به گزارش اتاق خبر، اگر شما به هر دلیلی مجبورید که به کشورهای مختلفی سفر کنید با استفاده از راهکارهایی که ارائه می‌شود، می‌توانید امنیت سفر خود را تضمین کنید. اخیرا دو خبرنگار از شبکه‌ی ان بی سی، در زمینه‌ی امنیت هتل‌ها بررسی‌هایی را انجام داده‌اند که نشان می‌دهد بعضی از هتل‌ها اسم و شماره‌ی اتاق مهمانان خود را به راحتی فاش می‌کنند اما برخی دیگر از هتل‌ها از دادن اطلاعات شخصی مهمانان خود به افراد غریبه اجتناب می‌کنند. این نکته‌ی بسیار ساده، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید حتما مدنظر داشته باشید.

آنتونی مِلچیوری، مجری شبکه‌ی Travel channel، در زمینه حفظ امنیت خودتان و اطلاعات شخصی‌تان، دستورالعل‌ها و توصیه‌هایی را ارائه کرده است که با هم مرور می‌کنیم. از زمان شروع اقامت‌تان در هتل تا آن زمانی که تسویه‌حساب کرده و از هتل می‌روید باید ۱۳ روش زیر را به کار ببندید.

در هتل‌هایی اقامت کنید که دسترسی به طبقات مختلف آن، محدود شده باشد

 

آنتونی مِلچیوری توصیه می‌کند در جستجوی هتل‌هایی باشید که از امنیت بالایی برخوردارهستند و دسترسی به طبقلت مختلف آن‌ها مشکل است. مثلا هتل‌هایی که استفاده‌ی افراد متفرقه را از آسانسورها ممنوع کرده‌اند و یا هتل‌هایی که فقط یک راه پله به سمت طبقات بالایی آن‌ها وجود دارد، گزینه‌های بهتری هستند.

از دادن اطلاعات غیرضروری به کارکنان هتل اجتناب کنید

 

توصیه‌ی ملچیوری به خانم‌های مجردی که به تنهایی سفر می‌کنند این است که وانمود کنند متاهل هستند یا اینکه همسفر دیگری به زودی به آن‌ها ملحق خواهد شد. توصیه‌ی دیگر این است که زمان پر کردن فرم پذیرش هتل از عنوان Mrs برای نام خود استفاده کنند.

به محض ورود به هتل، درخواست کنید که اتاق‌تان تغییر داده شود

اگر شما قبلا اتاق‌تان را رزرو کرده اید و اتاق‌تان در هتل اصطلاحاً Pre block شده است، به محض ورودتان به هتل، اتاق‌تان را تغییر داده و در اتاق دیگری اقامت کنید. با این ترفند ساده هر کسی که شماره‌ی اتاق‌تان را قبل از ورود می‌دانسته حالا از شماره‌ی اتاق شما بی‌اطلاع خواهد بود.

وقتی در اتاق‌تان ساکن شدید با استفاده از تلفن همراه خود، کارکنان پذیرش را محک بزنید

 

ملچیوری توصیه می‌کند بعد از اینکه در اتاق‌تان مستقر شدید با تلفن همراه خود، با قسمت پذیرش تماس بگیرید و وانمود کنید کس دیگری هستید و می‌خواهید با خودتان صحبت کنید. اگر کارکنان هتل شماره‌ی اتاق شما را فاش کنند این یک علامت خطر است و نشان‌دهنده‌ی امنیت پایین هتل است.

وقتی که هتل را ترک می‌کنید علامت Do Not Disturb را روی دستگیره‌ی در اتاق‌تان نصب کنید

 

زمانی که اتاق‌تان را ترک می‌کنید باید این تصور را در دیگران ایجاد کنید که کسانی داخل اتاق هستند برای همین از علایم "لطفا مزاحم نشوید" استفاده کنید و روی دستگیره‌ی در این علامت را نصب کنید. البته آقای مِلچیوری توصیه می‌کند که فقط به این علائم بسنده نکنید و اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهید. او پیشنهاد می‌کند که تلویزیون اتاق‌تان را نیز روشن کنید و سپس اتاق را ترک کنید.

سعی کنید در طبقات چهارم تا ششم هتل اقامت کنید

 

طبق گفته‌های ملچیوری بالاترین طبقاتی که نردبان‌های ماشین‌های آتش‌نشانی نهایتاً می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند، به طور معمول طبقات چهارم تا ششم هستند. بنابراین اگر امنیت هتل از نظر آتش‌سوزی به یک نگرانی و دغدغه برای شما تبدیل شده است، سعی کنید در طبقات چهارم تا ششم هتل اقامت گزیده یا اینکه درخواست کنید که اتاق‌تان نزدیک پلکان باشد.

در طبقه همکف اقامت نکنید

 

از رزرو اتاق در طبقه‌ی همکف هتل اجتناب کنید زیرا احتمال ورود سارقان و سرقت از اتاق‌ها در طبقه‌ی همکف هتل بیشتر بوده و برای سارقان، ورود و سرقت از اتاق‌های طبقه‌ی همکف بسیار راحت‌تر است.

از قسمت پذیرش هتل، چندین کارت اضافی دریافت کنید

 

حتی اگر کارت هتل را در اختیار دارید، سعی کنید چند کارت اضافی از قسمت پذریش دریافت کنید. این کارت‌های اضافی به درد‌تان خواهد خورد مخصوصاً اگر به کشوری سفر کرده‌اید که با زبان آن کشور آشنایی چندانی ندارید. این کارت‌های اضافی بسیار مفید خواهند بود زیرا حداقل مطمئن هستید که آدرس و شماره تلفن هتل اقامتی خود را به همراه دارید.

اطلاعات شخصی خود را روی آویزهای در ننویسید

 

در بعضی از هتل‌ها آویزهایی تدارک دیده شده است که برای درخواست تمیز شدن اتاق‌تان یا برای شفارش غذا می‌توانید روی درخواست و سفارش‌تان را بنویسید و بر روی دستگیره‌ی در اتاق‌تان نصب کنید تا خدمه‌ی هتل ببینند. اگر می‌خواهید از این آویزها استفاده کنید، اسم خود را روی این آویزها ننویسید.

اگر به شما گفته شد که در هتل تعمیراتی صورت می‌گیرد این مسئله را با پذیرش هتل چک کنید

 

اگر فردی ادعا می‌کند که برای تعمیرات آمده است، قبل از اینکه به او اجازه ورود به اتاق‌تان را بدهید با پذیرش تماس بگیرید و صحت این مسئله را بررسی کنید. زمان رزرو اتاق، بهتر است هتل‌هایی را انتخاب کنید که به طور ۲۴ ساعته پاسخگو هستند و در موارد اضطراری می‌توانند به کمک‌تان بیایند.

در مورد هتل محل اقامت‌تان در اینترنت جستجو کنید

 

قبل از رزرو اتاق، در مورد هتل موردنظرتان تحقیق کنید و نظراتی را که مسافران هتل در مورد امنیت هتل ابراز کرده‌اند به دقت بررسی کنید. نظرات مهمانان هتل ممکن است بسیار مفید واقع شود زیرا این نظرات باعث می‌شوند درباره‌ی امنیت آن منطقه از لحاظ میزان وقوع جرم و جنایت شناخت پیدا کنید و همچنین مطلع خواهید شد که آیا هتل مورد نظرتان به دوربین مداربسته مجهز می‌باشد یا خیر.

چشمی روی در را بپوشانید

 

چشمی روی در، این امکان را به غریبه‌ها می‌دهد که درون اتاق شما را دید بزنند. به هر طریق ممکن چشمی در را بپوشانید. با انجام این کار ساده، دیگر اتاق‌تان در معرض دید افراد غریبه نخواهد بود.

با استفاده از ابزار Door Jammer امنیت اتاق‌تان را بالا ببرید

 

این وسیله یکی از ابزارهای سفر است که بسیار مورد علاقه‌ی ملچیوری نیز هست. این وسیله‌ی قابل حمل که پایین در اتاق قرار داده می شود، امنیت اتاق‌تان را به میزان قابل توجهی بالا می‌برد. قیمت این ابزار ساده ۳۰ دلار است که مانع ورود افراد غریبه به اتاق‌تان خواهد شد. نحوه‌ی استفاده از این وسیله نیز بسیار ساده است. زمانی که قصد دارید اتاق‌تان را ترک کنید به راحتی می‌توانید آن را از زیر در برداشته و در صورت لزوم دوباره زیر در نصب کنید.

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید