Performancing Metrics

دشمنان برای تحقیر، زنان را جنس دوم می‌دانند | اتاق خبر
کد خبر: 330406
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 14:31
خداوند بارها در قرآن فرموده است که مرد و زن از یک خلقت واحد هستند و از لحاظ نوع خلقت و درجه هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و این در حالی است که برخی‌ها زن را جنس دوم می‌دانند تا بتوانند از زنان سوءاستفاده کنند.

اتاق خبر: فروغ‌السادات بنی‌هاشم، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری از موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در همایش گرامیداشت روز زن که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مراسم روز زن و ولادت حضرت زهرا(س) فرصت بسیار خوبی است که به‌طور جدی‌تر خصایص، محاسن و ویژگی‌های متعالی حضرت فاطمه(س) را بهتر و بیشتر بررسی کنیم.

وی افزود: بسیاری از افراد هستند که حتی در زندگی شخصی و کاری خود از این بانوی بزرگوار پیروی نمی‌کنند اما وقتی زمان صحبت در مورد ایشان می‌رسد زبان‌ آن‌ها از این‌همه خصایص و ویژگی‌های متعالی قاصر می‌ماند.

بنی‌هاشم با اشاره به اینکه ما همان‌طور که می‌اندیشیم رفتار می‌کنیم، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که حضرت زهرا(س) در چه مکتبی و با چه بینش و دیدگاهی پرورش‌ یافته‌اند که این‌گونه برجسته شده‌اند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان هدف از انتساب روز زن در ایران به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) را نزدیک شدن سبک زندگی ما به ایشان خواند و خاطرنشان کرد: اگر نگاه دقیق‌تری به زندگی ایشان داشته باشیم می‌توانیم به سمت بینش و مکتب ایشان رفته و دید عمیق‌تری نسبت به جهان‌بینی حضرت زهرا(س) پیدا کنیم.

وی تشریح کرد: در دنیا کمتر از 100 سال است که زنان حق رأی دادن دارند اما اسلام در 1400 سال پیش بیعت زنان را جایز شمرده است.

مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری از موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه در هیچ کجا از قرآن مجید نیامده است که زنان مؤمن پاداش کم‌تری نسبت به مردان مؤمن دارند، اضافه کرد: اسلام از ابتدا مقام زن را بالا برده است درحالی‌ که دشمنان، اسلام راستین را مورد تحریف قرارداده که بهتر است برای تغییر این باورهای غلط به آموزه‌های دینی مراجعه کنیم.

منبع: ایسنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید