Performancing Metrics

پناهجویان سوری را به کشورشان بازنگردانده‌ایم | اتاق خبر
کد خبر: 331212
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 20:50
نخست‌وزیر ترکیه:
نخست‌وزیر ترکیه اتهام‌های مطرح شده را در خصوص این که مقام‌های کشورش اقدام به بازگرداندن پناهجویان سوری به کشورشان کرده‌اند، رد کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پیش از این عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، ترکیه بسیاری از پناهجویان سوری را مجبور به بازگشت به کشور خودشان کرده است.

این سازمان دولت ترکیه را به تعرض به قوانین داخلی این کشور و هم‌چنین نقض قوانین و مقررات بین‌المللی متهم کرده و اعلام کرده بود بازگرداندن غیرقانونی پناهجویان سوری به کشورشان اشتباهی بسیار بزرگ و تعرض به توافقی است که پیش‌تر میان اتحادیه اروپا و ترکیه به امضا رسیده است.

احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در واکنش به این اتهامات گفت که دولت کشورش اقدام به بازگرداندن هیچ پناهجوی سوری به سوریه نکرده است.

نخست‌وزیر ترکیه در ادامه خواستار آن شد که افرادی که این اتهامات را مطرح می‌کنند، اسناد اثبات ادعای خود را ارائه دهند.

اظهارات داوود اوغلو در جریان سفر وی به فنلاند مطرح شد. داوود اوغلو در این سفر با یوها سیپیلا، همتای فنلاندی خود دیدار کرد. در جریان این دیدار دو طرف درباره روابط دوجانبه و بحران هجوم پناهجویان به غرب به رایزنی پرداختند.

نخست‌وزیر فنلاند درباره تدابیر مورد توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه برای متوقف کردن مهاجرت‌های غیرمتعارف گفت که اجرای این تدابیر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: هزینه‌هایی که از سوی اتحادیه اروپا برای پناهجویان سوری در ترکیه اختصاص یافته، باید هر چه سریع‌تر و به صورت درست میان این افراد تخصیص یابد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید