Performancing Metrics

وزیر نفت هند: دهلی نو آماده واردات گاز از ایران است | اتاق خبر
کد خبر: 331787
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 08:42
علاقه سرمایه گذاران هندی به صنعت فولاد و آلومینیوم ایران
وزیر نفت هند و منابع طبیعی هند گفت: دهلی نو آمادگی دارد ضمن افزایش واردات نفت از ایران، گاز نیز وارد كند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «دارمندرا پرادهان» عصر امروز (شنبه) در نشست مشترك هیات های اقتصادی ایران و هند در اتاق بازرگانی تهران افزود: دولت هند تمایل فراوانی برای گسترش همكاری های اقتصادی با ایران دارد.

پرادهان رفع تحریم ها را فرصتی برای گسترش همكاری های اقتصادی میان ایران و هند دانست و گفت: شركت های هندی تمایل دارند در بخش های مختلف اقتصاد ایران مانند صنعت نفت، گاز، فولاد، كود شیمیایی و آلومینیوم مشاركت كنند.

وی اضافه كرد: با وجود اینكه تهران و دهلی روابط اقتصادی گسترده ای دارند اما وزن مبادلات انرژی بیشتر است.

وزیر نفت و منابع طبیعی هند ادامه داد: در سال 2015 مبلغ 13 میلیارد و 300 میلیون دلار بین دو كشور تبادل تجاری انجام شد كه نزدیك به هشت میلیارد و 900 میلیون دلار مربوط به واردات از ایران بویژه واردات نفت بود.

وی به فرصت های سرمایه گذاری در هند اشاره كرد و گفت: دولت هند در پی بسترسازی برای مبادلات تجاری در جذب سرمایه گذاری های جدید است.

پرادهان اضافه كرد: هم اكنون هند سریع ترین اقتصاد در حال رشد جهان است كه براساس پیش بینی های بانك جهانی میزان رشد اقتصادی آن در سال های 2016 و 2017 میلادی نزدیك به هشت درصد می شود.

وی تاكید كرد نیاز به انرژی در هند در حال افزایش است و گفت: پیش بینی می شود تا سال 2040 میزان مصرف انرژی در هند برابر با مصرف آمریكا بشود.

وزیر نفت و منابع طبیعی هند اضافه كرد: هند برای توسعه صنعت گاز به تجارت گاز مایع فشرده (ال.ان.جی) و سی.ان.جی توجه ویژه ای دارد.

وی گفت: در گذشته ایران در جایگاه دومین صادركننده نفت به هند قرار داشت و یك ششم نفت مورد نیاز كشور ما از سوی ایران تامین می شد اما به دلیل تحریم جایگاه ایران اكنون در رده ششم قرار گرفته است.

پرادهان یادآوری كرد فردا (یكشنبه) از چابهار بازدید می كند و گفت: هند در نظر دارد 20 میلیارد دلار در منطقه اقتصادی چابهار و میدان گازی فرزاد بی سرمایه گذاری كند.

وزیران نفت ایران و هند امروز (شنبه) سند همكاری در زمینه «توسعه میدان گازی فرزاد بی، همكاری های پالایشگاهی، صادرات نفت و فرآورده های نفتی ایران به هند و همكاری دو طرف در صنعت پتروشیمی» را امضا كردند.

قرار است «دارمندرا پرادهان» وزیر نفت هند و منابع طبیعی هند، فردا (یكشنبه) در سفر به چابهار، از محل ساخت یك مجتمع پتروشیمی برای تولید كود شیمیایی بازدید كند. شركت های هندی در سرمایه گذاری این مجتمع دست داشته اند.

دولت هند اكتبر 2014 ( آبان- آذر 1393) با سرمایه گذاری برای ساخت یك لنگرگاه باری چندمنظوره و دو پایانه كانتینری در بندر چابهار موافقت كرد.

هند قرار است پنج میلیارد و 370 میلیون روپیه (نزدیك به 85 میلیون دلار) در توسعه بندر چابهار هزینه كند و یك میلیارد و 300 میلیون روپیه دیگر را در 10 سال آینده برای پایدارسازی این طرح از نظر تجاری اختصاص دهد.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید