Performancing Metrics

كشت و صنعت مغان، سپیدرود و شركت پشتیبانی اموردام در فهرست واگذاری | اتاق خبر
کد خبر: 332182
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 08:47
مدیرعامل اتحادیه مركزی شركت‌های تعاونی كشاورزی روستایی اعلام كرد
مدیرعامل اتحادیه مركزی شركت های تعاونی كشاورزی و روستایی گفت: برخی شركت‌ها و موسسه‌های زیرمجموعه وزارت جهاد كشاورزی در فهرست واگذاری قرار گرفته‌اند كه در صورت ورود به مزایده، این تشكل آمادگی تصدی آنها را دارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «محمدرضا رئیس نژاد» در نشست خبری درباره اقتصاد مقاومتی افزود: شركت خدمات حمایتی در مزایده با قیمت به نسبت بالایی عرضه شد و بدون استقبال نتوانست به سرانجام برسد اما این اتحادیه كه پیش از این اعلام آمادگی خود را برای پذیرش این شركت اعلام كرده بود، در حال تدوین طرح و برنامه‌ای است كه بتواند در نخستین فرصت شركت خدمات حمایتی را بخرد.

وی گفت: وزارت جهاد كشاورزی اعلام كرده با واگذاری این شركت به اتحادیه مركزی شركت‌های تعاونی كشاورزی و روستایی موافق است و این اتحادیه در حال تدوین طرحی است كه در آن برنامه‌های خود را برای اداره شركت و چگونگی تامین و توزیع نهاده‌ها به وزارتخانه ارائه دهد.

به گفته وی، درراستای اصل 44 قانون اساسی، وزارت جهاد كشاورزی موظف است با كاهش تصدی‌های خود بخش خصوصی و تشكل‌ها را در فرایند تولید یاری دهد.

** 60 هزار فرصت شغلی با احداث دوهزارهكتار گلخانه در جنوب كشور
رئیسی نژاد تصریح كرد: ساخت دوهزار هكتار گلخانه با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در دو استان كرمان و خوزستان می تواند برای 60 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد كند كه در تلاشیم این مهم در سال 1395 عملیاتی شود.

وی اضافه كرد: رایزنی‌هایی با روسیه، تركیه و آلمان برای توسعه سرمایه‌گذاری این كشورها در ایران شده و از بخش سرمایه‌گذاری وزارت امور خارجه نیز برای عملیاتی شدن تفاهمنامه‌های مرتبط كمك گرفته شده است.

** صادرات سبزی روسیه
مدیرعامل اتحادیه مركزی شركت های تعاونی كشاورزی و روستایی گفت: در چهار تا پنج سال گذشته صادرات سبزی از كشت و صنعت شهیدرجایی به مقصد روسیه ادامه داشت اما پس از آغاز اختلاف های مسكو و آنكارا و اضطرار بازارهای روسیه برای تامین سبزی بویژه از عید كریسمس تا عید نوروز، ایران به بازار هدف مناسبی برای تامین سبزی این كشور تبدیل شد.

در پی چالش میان آنكارا و مسكو پس از سرنگونی یك فروند هواپیمای روس به دست تركیه، كرملین مبادلات تجاری با تركیه را قطع و اعلام كرد بخشی از مواد غذایی را از ایران تامین می كند.

مدیرعامل اتحادیه مركزی شركت های تعاونی كشاورزی و روستایی اعلام كرد «شوید و جعفری» در صدر صادرات به روسیه قرار دارند و انتظار می‌رود امسال سبد صادراتی ایران و روسیه افزایش پیدا كند.

رئیس نژاد درباره خروج اتحادیه از تحریم های بانكی گفت: به‌دلیل انباشت بدهی‌های اتحادیه پس از هفت سال تحریم از سوی بانك‌های داخل، ماه‌های پایانی پارسال وزارت جهاد كشاورزی با مصوبه‌ای رفع تحریم های بانكی اتحادیه را ابلاغ كرد.

وی اضافه كرد: امكان دریافت تسهیلات از بانك كشاورزی ممكن شده است كه این حركت به توسعه پایدار كشاورزی و شكوفایی بیشتر اتحادیه مركزی و اتحادیه‌های استانی منجر می شود.

مدیرعامل اتحادیه مركزی شركت های تعاونی كشاورزی و روستایی گفت: این اتحادیه با برخورداری از شركت كارگزاری بورس، این توانایی را دارد كه از طریق فعال كردن و احیای تالار بورس، محصولات كشاورزی را بدون فسادپذیری و با بالاترین بازده اقتصادی در كمترین زمان ممكن به فروش برساند و امیدواریم این امر بزودی در سراسر كشور اجرایی شود.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید