Performancing Metrics

حمایت از تولید، ضامن رونق صادرات | اتاق خبر
کد خبر: 332425
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 20:12
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد:
فشار سازمان دولتی از جمله سازمان مالیات بر بخش تولید که دوران سخت رکود را از سر گذرانده اما آثار منفی رکود هنوز بر آن مستولی است، با تلاش های دولت برای ارتقای صادرات در تناقض است.

اتاق خبر- فشار سازمان دولتی از جمله سازمان مالیات بر بخش تولید که دوران سخت رکود را از سر گذرانده اما آثار منفی رکود هنوز بر آن مستولی است، با تلاش های دولت برای ارتقای صادرات در تناقض است.

حمایت از تولید راه میان بر دولت برای خروج از رکود است. از نظر عباس آرگون، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران، هرچند رونق صادرات نیازمند تامین زیرساخت ها و زمان بر است اما، دولت می تواند با حمایت های همه جانبه از تولید و رفع تنگناهای کارآفرینان، علاوه بر فراهم کردن زمینه  ارتقای صادرات،  به رشد اقتصادی بالاتر برسد. آرگون گفت: تسخیر دوباره بازارهایی که طی سال های تحریم از دست دادیم به زمان نیاز دارد. ضربه ای که در صادرات خوردیم، با روشن و خاموش کردن کلید جبران نمی شود و کل مجموعه اقتصادی کشور باید در دراز مدت برای تسخیر بازارهای از دست رفته و کشف و حضور در بازارهای جدید تلاش کند.

آرگون گفت: به نظر من بهتر است دولت با حمایت از تولید هرچه زودتر به بازارهای داخلی برسد. تولید کالای با کیفیت و پاسخ به نیاز مشتری داخلی ضامن رونق صادرات در آینده است. معتقدم که دولت مصمم است از مشکلات تولید در تنگنای ایران کم کند و به هر طریق از تولید حمایت کند. فشار سازمان دولتی از جمله سازمان مالیات بر بخش تولید که دوران سخت رکود را از سر گذرانده اما آثار منفی رکود هنوز بر آن مستولی است، با تلاش های دولت برای ارتقای صادرات در تناقض است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: امیدوارم در سالی که سال عمل به اقتصاد مقاومتی است، همدل و منسجم باشیم. فکر می کنم در بخش هایی دچار بحث های حاشیه ای و تردیدهایی شده ایم که گذر از دشواری های اقتصاد را مشکل می کند. به اعتقاد من بهتر است دولت با حمایت از تولید، شعارها را به عمل تبدیل کند و به حواشی پایان دهد.

منبع: اتاق بازرگانی تهران 

94106 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید