Performancing Metrics

وعده اردوغان به تحقق پروژه کانال استانبول | اتاق خبر
کد خبر: 332790
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 22:37
اردوغان گفت: کانال استانبول ساخته می‌شود. این کانال بدون توجه به حرف کسی ساخته خواهد شد.

اتاق خبر - رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به ساخت "کانال استانبول" به عنوان یک کانال عظیم در منطقه اروپایی استانبول برای تسهیل ترافیک آبی در تنگه بسفر، گفت: این پروژه را بدون توجه به حرف کسی خواهم ساخت.

 به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان در کنگره حمل و نقل شهری در استانبول، اعلام کرد، کانال استانبول ساخته می‌شود. این کانال بدون توجه به حرف کسی ساخته خواهد شد.
وی با ابراز ناخشنودی خود از ساخت آسمان خراش‌ها گفت: در گذشته نیاز به ساخت ساختمان‌های بلند قابل قبول بود زیرا در آن زمان تقاضای گسترده‌ای برای حضور در مناطق مرکزی مشاهده می‌شد و مناطق توسعه یافته به میزان کافی در سطح شهر نبود، اما اکنون زمان آن رسیده است که ساختار عرضی به جای ساختار عمودی گسترش یابد.
"کانال استانبول" یکی از "پروژه‌های احمقانه‌ای" است که اردوغان در دوران نخست وزیر خود در آستانه انتخابات سراسری 2011 وعده آن را داده بود. این کانال به طول 43 کیلومتر و عرض 400 متر همراه با شش پل خواهد بود. در آن زمان اعلام شد که نزدیک به 500 هزار نفر می‌توانند در اطراف این کانال زندگی کنند.
کانال استانبول نام یک پروژه ترکیه است که در واقع یک گذرگاه آبی مصنوعی هم‌سطح دریا است و در طرفاروپایی ترکیه ساخته می‌شود. این کانال دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می‌کند و بنابراین دریاهای اژه و مدیترانه به هم متصل می‌شوند.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید