Performancing Metrics

افزایش تجارت ایران و فنلاند | اتاق خبر
کد خبر: 334047
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 22:47
ارتباط بین‌بانکی زمان بر است
سفیر فنلاند گفت: طی سال گذشته تجارت بین ایران و کشور فنلاند ۱۶۰ درصد افزایش داشته و در این میان طول می کشد تا ارتباط بین‌بانکی برقرار شود.

ایران و فنلاند

اتاق خبر - هری کمرانین ظهر شنبه در خلال دیدار با تجار زنجان در محل اتاق بازرگانی این استان افزود: هدف از سفر به زنجان آشنایی بیشتر با پتانسیل ها و امکانات صنعتی و شرکت‌های صنعتی این استان است.

وی بابیان اینکه معرفی پتانسیل‌های کشور فنلاند در بحث تجارت هدف دیگر برای این سفر بود، ادامه داد: این سفر گسترش و بهبود رابطه را تقویت می‌کند و ما از تجار زنجانی دعوت می‌کنیم که به کشور فنلاند سفرکرده تا تکنولوژی‌ها و تولیدات بین دو کشور به خوبی معرفی و استفاده شود.

کمرانین تأکید کرد: استان زنجان پتانسیل‌های خوبی در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی و معدنی دارد که می‌توان از این بازار به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شرکت های خصوصی در زنجان کار شناسایی بازار را داشته باشند، افزود: امکان خوبی در بحث صنعت و معدن استان است.

سفیر فنلاند در ایران به مشکلات بانکی بین دو کشور نیز اشاره کرد و افزود: مشکلی که در سیسم بانکی به وجود آمد تنها از طرف اروپایی‌ها نبود و بانک در هر دو طرف باید آماده باشند.

کمرانین تصریح کرد: بانک‌ها ی کشور فنلاند هرلحظه کار می‌کنند و جابه‌جایی پول انجام می‌دهیم تا ارتباط بانکی برقرار شود و در این راستا مشکل در دو طرف است.

وی گفت: بانک‌های فنلاند کمترین فساد مالی را در تمامی دنیا دارد و بانک‌های بسیار پاکی هستند و برای ارتباط با شرکت‌های ایرانی باید شناسایی لازم را انجام دهیم چرا که تاکنون با طرف ایران ارتباط بانکی نداشته اند.

سفیر فنلاند در ایران افزود: طی سال گذشته تجارت بین ایران و فنلاند ۱۶۰ درصد افزایش داشته است و در این میان طول می کشد تا ارتباط بین‌بانکی برقرار شود.

وی به بحث گردشگری هم اشاره کرد و افزود: هر سال توریست‌های فنلاندی زیادی به ایران سفر می‌کنند و سال گذشته پنج گروه مهم از گردشگران به ایران آمدند.

سفیر فنلاند در ایران یاد آورشد: ایران مکان های گردشگری جذابی دارد چرا که فنلاندی‌ها علاقمند به تاریخ و فرهنگ ایران هستند همچنین کشور فنلاند جاذبه‌های گردشگری خوبی دارد که در این میان بحث توریست طبیعت است.

کمرانین گفت: با توجه به تفاهم نامه هسته‌ای ایران با غرب خبرهای خوبی از ایران در رسانه هاو سایت‌ها درج می‌شود و این امر ورود گردشگران فنلاندی را به ایران تثبیت می‌کند.

مهر

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید