Performancing Metrics

راه اندازی دفترهای منطقه ای پتروشیمی ایران در آفریقا | اتاق خبر
کد خبر: 334103
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 11:28
مدیر یك مجتمع پتروشیمی خبر داد
مدیر یك مجتمع پتروشیمی از راه اندازی دفترهای صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران در شمال، غرب و شرق قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «دیاكو عباسی» رئیس بازاریابی و فروش شركت پتروشیمی امیركبیر، امروز (شنبه) در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی ایران‌پلاست در نشست خبری گفت: با لغو تحریم ‌ها، حجم صادرات محصولات پلیمری به بازارهای آسیایی و اروپایی افزایش یافته است.
عباسی از آفریقا به عنوان بازار جدید محصولات پلیمری و پتروشیمی ایران در دوران پساتحریم یاد كرد و افزود: بر این اساس سه سیاست راهبردی به منظور افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به كشورهای آفریقایی در دستور كار قرار گرفته است.
شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترك (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
وی راه‌اندازی دفترهای فروش منطقه‌ای، خرید یا اجاره انبارهای ذخیره‌سازی محصولات پتروشیمی و فروش محصولات پلیمری و پتروشیمی با پول رایج كشورها را سه تاكتیك نوین صادرات پتروشیمی به قاره سیاه دانست و افزود: مطالعات ارزیابی اقتصادی و موقعیت‌سنجی راه‌اندازی دفترهای منطقه‌ای پتروشیمی در كشورهای آفریقایی كنیا (دفتر شرق)، نیجریه (دفتر غرب) و الجزایر (دفتر شمال) آغاز شده است.
وی اعلام كرد در سال جاری میلادی چندین محموله محصولات پتروشیمی و پلیمری به كشورهای شمال آفریقا بویژه الجزایر صادر می شود.
رئیس بازاریابی و فروش شركت پتروشیمی امیركبیر گفت: امكان صادرات محصولات پتروشیمی به كشورهای آفریقایی با استفاده از مسیر خط كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فراهم است.
پتروشیمی امیركبیر یكی از تولیدكنندگان محصولات پلی‌اتیلن و پلیمری ایران است و به گفته عباسی، این مجتمع ظرفیت تولید سالیانه بیش از 700 هزار تن انواع پلی اتیلن سبك و سنگین خطی را دارد.
وی اعلام كرد سالیانه بیش از 520 هزار تن اتیلن در پتروشیمی امیركبیر تولید می شود و در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با هیات‌های تجاری و اقتصادی آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، اتریش، بلژیك، هند و پاكستان برای امضای قراردادهای فروش و صادرات انواع محصولات پلیمری رایزنی شده است.
ظرفیت كنونی تولید محصولات پتروشیمی كشور بیش از 60 میلیون تن در سال است.
دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست بیست و پنجم فروردین ماه با حضور معاون اول رئیس جمهوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به كار كرد.
در این دوره از نمایشگاه بین المللی ایران پلاست 400 شركت داخلی و 500 شركت از 25 كشور دیگر حضور دارند.
آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، استرالیا، آفریقای جنوبی، بلاروس، روسیه، تركیه، ارمنستان، چین، هند و عراق در این نمایشگاه بین المللی شركت كرده اند.
وزیر نفت در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: با بهره برداری از واحدهای جدید، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی كشور تا پایان امسال 20 تا 25 درصد افزایش می یابد.
«بیژن زنگنه» گفت: ارزش تولید محصولات پتروشیمی در سال 1376 مبلغ یك میلیارد دلار بود كه اكنون به 20 میلیارد دلار در سال رسیده است.
وزیر نفت افزود: تا سال 1400 ارزش تولید محصولات پتروشیمی به 40 میلیارد دلار در سال می رسد.
نمایشگاه بین المللی ایران پلاست تا بیست و نهم فروردین ماه میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید