Performancing Metrics

کروز ترامپ را در ایالت ویومنیگ شکست داد | اتاق خبر
کد خبر: 334170
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 14:09
تد کروز، نامزد حزب جمهوری‌خواه، و مهمترین رقیب دونالد ترامپ، تمام ۱۴ نمایندگی حزبی ایالت ویومینگ را بدست آورد.

اتاق خبر - این در حالی است که رقیبش تلاش چندانی برای کسب رأی در این ایالت روستایی انجام نداد. کروز سعی دارد از دسترسی ترامپ به 1237 نمایندگی لازم برای تضمین کسب نامزدی جمهوری‌خواهان در کنگره ماه جولای در کلیولند جلوگیری کند.

کروز با جمع‌آوری تدریجی پیروزی‌های کوچک، توانسته به غول نیویورکی املاک که تاکنون از تغییر تمرکزش بر تبلیغات محلی برای کسب نمایندگی‌های لازم اجتناب ورزیده، نزدیک‌تر شود.

ترامپ به صورت مداوم نسبت به این فرآیند انتقاد داشته و روز شنبه طی یک سخنرانی در سایرکوس، نیویورک‌، آن را «فریب‌آمیز» خواند. وی بارها درباره کلورادو که تمام 34 نمایندگی حزبی خود را، علی‌رغم عدم برگزاری رأی‌گیری عمومی، به کروز اختصاص داد، زبان به انتقاد گشوده است.

ترامپ گفت که حامیانش به صورت فزاینده‌ای از ایالت‌هایی چون ویومینگ و کلورادو خشمگین هستند.

اگرچه ترامپ توانسته در 21 ایالت پیروزی شود (در مقابل 10 ایالت کروز) با این حال تتنها 196 نمایندگی حزبی بیشتر از سناتور تگزاس دارد. این امر بدین معناست که وی طی روزهای باقیمانده تا کنگره سیاسی حزب در ماه جولای باید 60 درصد نمایندگی‌های حزبی را بدست آورد.

ویومینگ رأی‌گیری درون‌حزبی برگزار نمی‌کند. به جای آن، 475 فعال حزبی در این ایالت روز شنبه در کاسپر گرد هم آمدند تا کنگره ایالتی را برگزار کرده و 14 نمایندگی را به یکی از کاندیداها اختصاص دهند.

تسنیم

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید