Performancing Metrics

روحانی هدایای ارزشمندی برای استان سمنان به همراه دارد | اتاق خبر
کد خبر: 334519
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 11:39
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرایط برای انجام سفر فردای ریاست جمهور و هیئت دولت به سمنان آماده است، گفت: روحانی هدایای ارزشمندی برای مردم این استان به همراه دارد.

اتاق خبر: محمد شریعتمداری در خلال سفر یکروزه به شهرستان گرمسار و در آئین افتتاح آزمایشگاه صنعت ساختمان و مواد غذایی این شهرستان در  ضمن اشاره به سفر صبح سه شنبه هیئت دولت به استان سمنان، گفت: تمامی طرح ها و پروژه های مربوط به استان طی پروسه ای طولانی مدت مورد بررسی قرار گرفته اند و آن قبیل طرح هایی که با رفاه و زندگی مردم سرورکار دارند، به صورت ویژه در این سفر استانی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: مطالبات استان سمنان از دولت بالغ بر ۲۲هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که کل بودجه عمرانی دولت به این میزان نمی رسد اما با این حال سعی می شود تا در بررسی طرح های عمرانی و اقتصادی تا حد توان دولت کوتاهی صورت نگیرد.

دولت سعی در جبران عقب ماندگی استان سمنان

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سعی در جبران برخی عقب ماندگی ها در استان ها خصوصا سمنان دارد، گفت: دولت یازدهم با اتخاذ سیاست های اجرایی ویژه در بخش های مختلف سعی در جبران عقب ماندگی های موجود در برخی استان ها دارد که نگاه ویژه به طرح های نیمه کاره و افتتاح نشده در عرصه های مختلف راه، ورزش، توسعه، صنعت و ... از جمله این سیاست ها است.

شریعمتداری با بیان اینکه تحریم ها مسیر رشد اقتصادی کشور را معکوس کرد، گفت: پیش از وقوع تحریم ها کشور در مسیر درست رشد اقتصادی گام بر می داشت که متاسفانه وقوع تحریم ها این مسیر رشد را معکوس کرد چرا که نیاز در بسیاری از موارد، دولت با محدودیت تکنولوژی و تامین نیاز تولید روبرو بود اما در دولت یازدهم شناسایی راهکارهای ارتقاء روند رشد و توسعه، در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های اقتصاد مقاومتی عدم وابستگی به نفت است که با تلاش های صورت گرفته در بدنه دولت و رشد و توسعه اقتصادی کشور پس از رفع تحریم ها امیدواریم به این مهم دست یابیم.

آزمایشگاه های استاندارد توسعه می یابند

معاون اجرایی دولت همچنین از لزوم ساخت آزمایشگاه های استاندارد در مراکز استان و شهرستان ها خبر داد و گفت: یکی از بندهای ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی، مورد تاکید مقام معظم رهبری در تبیین شعار سال، توجه به تولید داخلی مبتنی بر استانداردهای لازم برای مصرف کننده است که این نیاز مصرفی، می بایست با ساخت آزمایشگاه های ویژه در مراکز استان و شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه گسترش استاندارد در برنامه های اقتصادی دولت وجود دارد، ابراز داشت: کالاهای تولید داخل برای مصرف کشور و همچنین صادرات نیازمند عبور از آزمایشگاه های استاندارد هستند و این مهم در زمره فعالیت های سازمان استاندار کشور با همراهی آزمایشگاه های معین به عنوان همکار این سازمان در مراکز استان و سپردن فعالیت های استاندارد سازی به آزمایشگاه های استانی قرار دارد که خوشبختانه اقدامت مناسبی نیز در این باره صورت پذیرفته است.

وی افزود: مراکز آزمایشگاهی مرجع در مراکز استان و شهرستان ها تحت نظارت سازمان استاندار ایران یکی از نیازهای اصلی کشور است که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این طرح ها باشیم.

رئیس سازمان استاندار ایران در این سفر شریعتمداری را همراهی می کند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید