Performancing Metrics

اشتغال راه نفوذ قاچاق مواد مخدر را مسدود می‌كند | اتاق خبر
کد خبر: 334705
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 18:25
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینكه اشتغال راه نفوذ قاچاق مواد مخدر را مسدود می‌كند، گفت: حمایت از تولید داخل بسترهای اشتغال را فراهم می‌كند.

اتاق خبر: حمید رضا فولادگر گفت: آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد امروزه تهدیدی برای جوامع مختلف از جمله جامعه امروز ما به شمار می‌رود و در صورت عدم مهار آن كشور با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد مد نظر رهبر معظم انقلاب نیز قرار داشته و برای مردم نیز این مسئله حائز اهمیت است و به عبارتی امنیت و آینده كشور با آسیب‌های اجتماعی با خطر مواجه می‌شود. لذا باید برای آن برنامه ریزی‌های مناسبی انجام داد تا دیگر شاهد افزایش آمار اعتیاد در كشور نباشیم.

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینكه هر دو جنبه قاچاق و اعتیاد در رابطه با مواد مخدر حائز اهمیت است، افزود: با انسداد مرز و اشتغال زایی در شهرهای مرزنشین می‌توان مانعی در برابر قاچاق مواد مخدر ایجاد كرد و با فرهنگ سازی  و آموزش و رفع بیكاری به ویژه برای جوانان شاهد كاهش اعتیاد در كشور بود.

فولادگر رویكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را مثبت برشمرد و عنوان كرد: البته برای مبارزه جامع با مواد مخدر لازم است به مقوله پیشگیری توجه زیادی داشته باشیم. همچنین موضوع پیشگیری از اعتیاد هزینه‌های مبارزه و درمان اعتیاد را كاهش داده و نتایج بسیار مطلوبی را می‌تواند بر جای گذارد.

نماینده مردم اصفهان به مسئله دفاع مقدس و جنگ تحمیلی اشاره كرد و اضاافه كرد: این دوران نشان داد مشاركت اجتماعی در پیشبرد برنامه‌ها موثر است و لذا برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر نباید از مشاركت اجتماعی غافل ماند. مشاركتی كه در صورت توجه به آن ‌می توانیم موفقیت‌های چشمگیری كسب كنیم.

وی تصریح كرد: البته رویكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نباید به طریقی باشد كه دیگر مسئولان از وظایف اصلی خود شانه خالی كنند بلكه وظایف همگان مشخص و  برای رسیدن به اهداف لازم است، تلاش‌های مضاعف صورت گیرد.

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأكید بر اینكه برای مبارزه با مواد مخدر نیاز به كلونی‌های اجتماعی به صورت فراگیر داریم، خاطر نشان ساخت: باید برای پیشگیری از این معضل اجتماعی هشدارهای فراوانی به ویژه به جوانان و نوجوانان داد تا به دلیل عدم آگاهی گرفتار منجلاب اعتیاد نشوند.

فولادگر با اشاره به اینكه هر شغلی كه در جامعه ایجاد می‌شود راه نفوذ اعتیاد و قاچاق را مسدود می‌كند، خاطر نشان ساخت: با حمایت از تولید داخل، فرهنگ سازی برای گرایش به مشاغل و حرفه‌های گوناگون و فراهم كردن بسترهای اقتصادی باید برای اشتغال افراد چاره‌اندیشی ‌های مناسبی صورت گیرد تا شاهد كاهش هرچه بیشتر اعتیاد به مواد مخدر چه از نوع صنعتی یا سنتی باشیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید