Performancing Metrics

اعتراضات در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ | اتاق خبر
کد خبر: 334769
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 22:56
دست کم 1000 معترض در سالن ورود فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ تجمع کرده و نسبت به اقدام رهبر این دولت‌شهر و دخترش برای "سوء‌استفاده از امتیازاتشان" اعتراض کردند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اگرچه هیچ گزارشی از به تاخیر افتادن یا لغو پروازها وجود ندارد اما این اعتراض برای لئونگ چان-یینگ، رهبر تحت حمایت پکن هنگ کنگ مشکل به وجود می‌آورد چراکه بسیاری انتظار دارند هنگامی که دوره پنج ساله وی به پایان رسید مجددا برای دور دوم زمام امور را به عهده گیرد.

معترضان شعار "از آسمان هنگ کنگ حفاظت کنید" سر دادند و پلاکاردهایی را به دست داشتند که در آن خواستار استعفای لئونگ شدند. آن‌ها همزمان با سیل ورود مسافران بین‌المللی به مدت سه ساعت در سالن ورود فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ تحصن کردند.

در مارس سال جاری میلادی یکی از دختران لئونگ به طور "تصادفی" ساک دستی‌اش را در خارج از منطقه محدود شده فرودگاه جا گذاشت. پدرش از کارکنان فرودگاه خواست تا این ساک را به دست دخترش در مطقه محدود شده فرودگاه برسانند، اگرچه مقررات حاکی از آن است که ساک‌ها باید توسط مالکانشان از بخش‌های امنیتی عبور کنند. به همین خاطر برخی لئونگ را به سوء‌استفاده از امتیازاتش به عنوان رهبر هنگ کنگ متهم کردند.

دورا لالی، یکی از اعضای ارشد "انجمن خدمه‌ هواپیمایی هنگ کنگ" که این اعتراض را سازماندهی کرد، گفت: عادلانه نیست که از مقامات فرودگاه بخواهید چیزی را که بازرسی نشده به منطقه محدود شده فرودگاه بیاورند.

سازمان‌دهندگان این اعتراض گفتند، 2500 تن در این اعتراض شرکت داشتند در حالی که پلیس از حضور 1000 تن خبر داد.

لئونگ تاکید کرد، مقامات فرودگاه را تحت فشار نگذاشته و یا از امتیازاتش برای بردن ساک دخترش استفاده نکرده است بلکه با استفاده از تلفن همراه دخترش با مقامات هواپیمایی صحبت کرده است.

دولت هنگ کنگ گفت: نگرانی عمومی نسبت به امنیت پرواز را درک می‌کنیم اما این ساک پیش از ورود به منطقه محدود شده از چک‌های امنیتی عبور کرد و امنیت پرواز چیزی نیست که بتوان در مورد آن سهل انگاری کرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید