Performancing Metrics

با این پوست الکترونیکی، دیجیتالی شوید! | اتاق خبر
کد خبر: 334921
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 12:58
محققان دانشگاه توکیو طی پژوهشی دیگر، با تعبیه دستگاه‌های الکترونیکی در بدن انسان به توسعه یک لایه نازک محافظ پرداختند که به تولید پوست الکترونیکی، نمایش سطح اکسیژن خون، حسگرهای ضربان قلب برای ورزشکاران کمک خواهد کرد.

1460983775699_480225-skin.jpg

اتاق خبر - این تیم کاربرد این فناوری را با ایجاد یک دیود متصاعد کننده نور که در برابر هوا مقاوم است، نشان دادند.

تعبیه دستگاه‌های الکترونیکی در بدن انسان به منظور افزایش و یا بازگرداندن عملکرد بدن برای کاربردهای زیست پزشکی‌، هدف محققان در سراسر جهان است. 

دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی، باید نازک و انعطاف پذیر باشند تا در زمان استفاده فضای زیادی را اشغال نکنند.

استاد تاکائو سومیا و تومویوکی یوکوتا به توسعه یک فیلم محافظ با ضخامت کمتر از دو میکرومتر با کیفیت بالا پرداختند که به دانشمندان در تولید دستگاههای پوشیدنی الکترونیکی فوق العاده نازک و با انعطاف بالا کمک می‌کند. این فیلم محافظ مانع عبور اکسیژن و بخار آب در هوا شده و باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود.

علاوه بر این، گروه تحقیقاتی قادر به متصل کردن الکترودهای شفاف اکسید قلع ایندیوم (ITO) به یک بستر نازک بدون آسیب رساندن به آن شدند. این کار پوست الکترونیکی را شفاف و نورانی می‌کند.

گروه تحقیقاتی با استفاده از لایه حفاظتی جدید و الکترود ITO، دیودهای پلیمری ساطع کننده نور (PLEDs) و آشکارسازهای نوری آلی (OPDS) ایجاد کردند.

این فیلم به اندازه‌ای نازک است که به پوست متصل شده و با قابلیت انعطاف پذیری بالا به تمامی حرکات بدن پاسخ می‌دهد.

این فناوری جدید، گرما و مصرف برق را کاهش داده و برای اتصال مستقیم به بدن مناسب است. از این فناوری همچنین می توان در کاربردهای پزشکی مانند نمایش غلظت اکسیژن خون یا ضربان قلب استفاده کرد.

این گروه تحقیقاتی همچنین دیودهای پلیمری ساطع کننده نور قرمز و سبز را با آشکارساز برای ایجاد یک حسگر اکسیژن خون ترکیب کرده است.

ایسنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید