Performancing Metrics

روزنامه ایتالیایی: جنگ آمریکا علیه داعش، بلوفی باورنکردنی است | اتاق خبر
کد خبر: 335095
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 23:42
روزنامه ایتالیایی 'ایل جورناله' با زیر سئوال بردن سیاست های دولت آمریکا در قبال تروریست های داعش، نوشت: جنگ آمریکا علیه داعش یک بلوف باور نکردنی است.

اتاق خبر - روزنامه ایل جورناله نوشت، از سویی تلاش آمریکا برای بی ثبات کردن سوریه روشن است و از سوی دیگر درک کردن استراتژی دولت بارک اوباما برای ریشه کن کردن داعش غیر ممکن می شود؛ شاید هیچ استراتژی علیه داعش وجود نداشته باشد یا روشن نیست.

این روزنامه ایتالیایی اضافه کرد: باید توجه داشت که بمباران ها و عملیات زمینی پراکنده آمریکا علیه داعش، اغلب بی تاثیر است. سایت خبری 'ایل فولیو' نوشته است که آمریکایی ها به حباب امنیتی که البغدادی را حفظ می کند، نفوذ کرده اند و در عرض یک ماه، سه عنصر اصلی داعش به نام 'ابو علی العنبری'، 'ابو الحلبی' و 'عمر مقدونی' کشته شده اند، اما با اینکه کشته شدن عمر مقدونی بارها اعلام شده است اما هرگز مورد بررسی قرار نگرفت. شاید همین یکی از مسائل اصلی جنگ علیه داعش باشد؛ به عبارتی بررسی اهدافی که گفته می شود از بین رفته اند، غیر ممکن است . ایل جورناله اضافه کرد: روز گذشته نیز اعلام شد که 'سلمان ابو شبیب الجبوری' در عراق کشته شد، وی عضو شورای نظامی افراط گرایان بود ، یعنی یکی از آنهایی که برای ضربه زدن به اهداف چه در اراضی تحت کنترل تروریست ها و چه در غرب تصمیم گیری می کرد.
این رسانه ایتالیایی تصریح کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس اظهار کرده است که روند مبارزه با داعش می تواند به سقوط موصول ، دژ داعش در عراق منجر شود.
اوباما در این مصاحبه می گوید: پیش بینی می کنم تا پایان سال جاری میلادی شرایط برای سقوط موصول فراهم شود. ما می بینیم که عراقی ها آمادگی مبارزه و آزاد سازی اراضی خود را دارند و باید از آنها بیشتر حمایت کنیم. ما در حال مبارزه نیستیم اما وقتی آموزش و حمایت نیروهای ویژه را ارائه می کنیم و با ائتلاف خود کار می کنیم، اطلاعات بدست می آوریم.
ایل جورناله افزود: اوباما می گوید که آمریکا در عراق مبارزه نمی کند در حالی که اشتون کارتر وزیر دفاع این کشور، این موضوع را تکذیب و روز گذشته اعلام کرد که آمریکا نیروهای کمکی به عراق اعزام می کند و علاوه بر این، بالگردهای تهاجمی آپاچی را برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق علیه داعش می فرستند.
اشتون کارتر گفت: ما نیروهای کمکی به عراق اعزام می کنیم و هدف بالگردهای آپاچی کمک برای آزادی موصول خواهد بود؛ شهری که از سال 2014 سنگر اصلی افراط گرایان داعش در عراق است.
این روزنامه ایتالیایی نوشت: «به عقیده منابع پنتاگون، این نیروهای کمکی شامل 200 نفر می شوند که بدین ترتیب شمار کل نیروهای آمریکایی در عراق به چهار هزار نفر می رسد. به عقیده نشریه اکونومیست نیز، روز 24 مارس گذشته، دولت بغداد از آغاز یک عملیات نظامی برای آزاد سازی موصول خبر داد . آخرین حمله ای که منجر به پیشروی نهایی علیه تروریست ها خواهد شد . موصول دومین شهر مهم عراق و استراتژیکی است. این شهر معرف کلیدی برای پس گرفتن کنترل استان نینوا است .»
ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید