Performancing Metrics

احداث سد روزیه در سمنان | اتاق خبر
کد خبر: 335260
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 08:54
وزیر نیرو با اشاره به برنامه های سفر یکروزه خود به استان سمنان در غالب بیست و ششمین سفر هیئت دولت گفت: پس از آبگیری سد مجن، احداث سد روزیه سمنان نیز پیگیری می شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر حمید چیت چیان ، ضمن اشاره به عقد قرارداد ساخت سد روزیه سمنان با یک شرکت خصوصی، ابراز داشت: این سد نخستین سد کشور با سرمایه گذاری ۱۰۰درصد بخش خصوصی است چرا که تا کنون تمامی سدها در تاریخ ایران اسلامی با سرمایه های دولتی احداث می شدند.

وی افزود: روزیه با سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند طی سه سال آتی بهره برداری شود، امری که اگر در پروسه سرمایه گذاری دولتی قرار داشت، قطعا ۱۰ تا ۱۵سال طول می کشید که خوشبختانه قرار داد ساخت این سد توسط شرکت آب منطقه ای سمنان، وزارت نیرو و شرکت خصوصی پیمانکار منعقد شده است.

طرح انتقال آب قطری پیگیری می شود

وزیر نیرو همچنین در پاسخ به سوالی با موضوع سرانجام طرح انتقال آب چشمه سارهای قطری به شاهرود هم گفت: این طرح با وجود پیشرفت قابل ملاحظه و قرار داشتن در مسیر تکمیل با مشکلاتی مواجه شده است.

چیت چیان درباره علت تاخیر افتتاح این پروژه، توضیح داد: طرح انتقال آب چشمه سارهای قطری به علت شکایت اداره محیط زیست یکی از استان های مجاور استان سمنان و طرح دعاوی در مراجع قضایی موقتا متوقف است اما پیگیری ها درباره این طرح انجام خواهد شد.

وی همچنین درباره دیگر پروژه موجود در استان سمنان که طی روز جاری افتتاح می شود، افزود: طرح شبکه آبیاری دامغان در سطح یک هزار هکتار از اراضی این شهرستان عصر امروز با حضور بنده و همکارانم در دامغان افتتاح خواهد شد که بهره برداری از این طرح می تواند نیاز آبی برخی از پروژه های کشاورزی و آبرسانی این شهرستان را برطرف سازد.

سد مجن آبگیری شد

وزیر نیرو همچنین با اشاره به نحوه آبگیری و ساخت سد مجن شاهرود، گفت: امروز همزمان با بیست و ششمین سفر هیئت دولت به استان ها، به میزبانی سمنان، عملیات آبگیری سد مجن با پیشرفت ۹۰درصد و صرف 300 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد که بهره برداری از آن می تواند در رفع نیاز آبی کشاورزان و دامداران شهر مجن و روستاها و مناطق حومه این منطقه بسیار موثر باشد.

چیت چیان افزود: مخزن سد مجن قادر به نگهداری از چهارمیلیون و ۷۰هزار متر مکعب آب خواهد بود.

وی در پایان گفت: امیدواریم نگاه ویژه دولت یازدهم به مقوله تامین انرژی و به ویژه آب کشاورزی و شرب به عنوان یکی از مهمترین نیازهای استان هایی مانند سمنان، در کنار افزایش بارش های باران و نزولات جوی در نهایت سال۹۵ را برای مردم سمنان و سایر نقاط کشور به سالی پر آب و کم مشکل در این زمینه بدل سازد.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید