Performancing Metrics

پرداخت نيم درصد سهم كتابخانه ها از شهرداري ها منجر به رشد كتابخواني شد | اتاق خبر
کد خبر: 335361
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 14:01
سرپرست معاونت اداري و مالي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور گفت: رشد چشمگيري در شاخص هاي كتاب و كتابخواني در كشور از محل پرداخت نيم درصد سهم كتابخانه ها از شهرداري ها حاصل شده است.

اتاق خبر - به نقل از روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان، اسماعيل شفاعي در مراسم معارفه مدير كل كتابخانه هاي اصفهان افزود: سال گذشته با كمك نمايندگان مجلس و تلاش و پيگيري هاي مجموعه نهاد كتابخانه ها، تبصره اي مبني بر الزام شهرداري ها به پرداخت نيم درصد به كتابخانه ها به قانون اضافه شد.

وي اظهار كرد: مبالغ وصولي از محل نيم درصد سهم كتابخانه ها از شهرداري ها، صرف همه هزينه هاي نهاد اعم از تجهيز كتابخانه ها، تعميرات و تكميل كتابخانه هاي جديد و پرداخت حقوق و مزايا، مي شود.
وي با اشاره به تجهيز بيش از 97 درصد كتابخانه هاي سراسر كشور به بخش تخصصي كودك گفت: افتتاح 135 باب كتابخانه و خريداري بيش از 10 ميليارد جلد كتاب در سال 94 از جمله اقدام هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور بود.
سرپرست معاونت اداري و مالي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور همچنين با اشاره به سياست هاي هشت گانه دبيركل اين نهاد تصريح كرد: يكي از سياست ها، كتابدار محوري به معناي رسيدگي به امور همه منابع انساني در نهاد از جمله كتابداران است.
شفاعي افزود: در راستاي اين سياست تا كنون بالغ بر 45 هزار رايانامه (ايميل) مطالعه كرده اند و از اين طريق، مشكلات همكاران و برخي مسائل ريشه اي و مهم نيز در سطح كشور حل شده است.
وي با اشاره به نامگذاري امسال بعنوان سال خواندن از سوي دبيركل تصريح كرد: شايسته نيست كه ما كتابداران اهل مطالعه نباشيم و اميدوارم امر مطالعه بطور جدي از امسال در ميان همه همكاران و كتابداران آغاز شود.
مشاور دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي نيز در اين مراسم بر توسعه فرهنگ مطالعه در ميان كتابداران تاكيد كرد.
روح الله هاشمي ذاكر افزود: در نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور امسال بعنوان « سال خواندن» نامگذاري شده است و مي طلبد همه همكاران در هر مقطعي ابتدا به وظايف خود عمل كنند تا بتوانيم اين نهاد را عنواني فراگير در عرصه هاي عمومي، ملي و بين المللي معرفي كنيم.
امير هلاكويي سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان نيز در اين مراسم گفت: سياست ها و چشم اندازهاي نهاد در حوزه هاي مختلف تعيين شده است كه در اين استان نيز برنامه ها را با محوريت عضو، كتابدار، كتاب و كتابخانه، مدون و پس از تاييد نهايي اجرا خواهيم كرد.
در اين مراسم از بهروز صادقي مدير كل سابق نهاد كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان تقدير شد.
در استان اصفهان 173 كتابخانه نهادي، 108 كتابخانه مشاركتي و چهار كتابخانه مستقل با زيربناي بيش از 125 هزار مترمربع، زير پوشش نهاد كتابخانه هاي عمومي استان هستند.
كتابخانه هاي عمومي داراي بيش از 190 هزار عضو و بيش از دو ميليون و 900 هزار جلد كتاب هستند

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید