Performancing Metrics

دولت جدید میانمار در گذرگاه سنجش تاریخی | اتاق خبر
کد خبر: 335561
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1395 - 08:58
كشته شدن ده ها مسلمان روهینگیایی كه مجبور به استفاده از قایق برای انجام برخی فعالیت های روزمره خود بودند.

به گزارش اتاق خبر، یك قایق مسلمانان روهینگیایی با 65 سرنشین كه در یك اردوگاه در استان 'راخین' زندگی می كردند هفته جاری هنگامی كه برای خرید جابجا می شدند، غرق شد و براساس برخی گزارش ها بیش از 30 نفر از آنها كشته شدند.

واكنش 'آنگ سان سوچی' برنده جایزه صلح نوبل كه پیش از این همه تلاش خود را برای پیروزی در انتخابات به كار گرفت و در نهایت حزبش مقابل نظامیان پیروز و قدرت را در اختیار گرفت در مقابل مرگ این مسلمانان روهینگیایی از دیدگاه كارشناسان نوع نگرش دولت جدید را نسبت به این اقلیت قومی روشن می كند.
اگرچه آنگ سان سوچی، به دلیل محدودیت های قانونی نتوانست بر كرسی ریاست جمهوری تكیه زند، اما تلاش وی در انتخاب یكی از نزدیكانش برای تصاحب كرسی ریاست جمهوری، نشان دهنده نقش تاثیرگذار وی در آینده میانمار است. سان سوچی اكنون به عنوان وزیر امور خارجه و مشاور دولت فعالیت می كند و براساس دیدگاه كارشناسان گرداننده دولت است.
آنگ سان سوچی از سال 2012 و پس از اینكه مسلمانان روهینگیا در استان راخین، هدف بوداییان افراط گرا قرار گرفتند و بیش از یكهزار نفر از این مسلمانان به طرز فجیعی كشته و بیش از 100 هزار نفر دیگر مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شدند، واكنشی كه در شان برنده یك جایزه صلح باشد، را در زیر لوای سیاست مخفی كرد و بسیاری از حامیان صلح را از خود ناامید كرد.
بنابه تحلیل برخی كارشناسان، 'آنگ سان سوچی' پیش از برگزاری انتخابات مجبور بود به دلیل كسب حمایت اكثریت بوداییان، واكنش منطقی در مقابل برخی از حوادث این كشور كه می توانست آینده سیاسی وی را تحت تاثیر قرار دهد، نشان دهد، اما اكنون وی توانسته قدرت را درست گیرد و سیاست های خود را برای میانمار به مرحله اجرا بگذارد.
برنده جایزه صلح نوبل كه اكنون در قالب پست مشاور دولت، هدایت دولت را در اختیار دارد، پیش از این اعلام كرده بود برای اتحاد دموكراتیك فدرال با مشاركت اقلیت های قومی اقدام می كند.
آنگ سان سوچی كه به تازگی در جریان مطرح شدن سئوال از سوی یك خبرنگار مسلمان، با از كوره در رفتن، بخشی از نگرش خود را نسبت به مسلمانان نشان داده بود، با غرق شدن این كشتی كه همه كشته شدگان آن مسلمانان میانماری هستند، بیش از پیش زیر ذره بین صلح دوستان جهان و فعالان مدنی جهان قرار می گیرد.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید