Performancing Metrics

طرح تحول سلامت از افتخارات دولت است | اتاق خبر
کد خبر: 335715
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1395 - 08:28
آيت الله سبحاني:
آيت الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد گفت: طرح تحول سلامت كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اجرا مي كند، از افتخارات دولت است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ايرنا، اين مرجع تقليد شامگاه پنجشنبه در ديدار وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تقدير از دكتر قاضي زاده هاشمي و همكاران وي افزود: در اين راستا انتظار است كه مقدمات اين كار اجرايي شود.
وي با بيان اينكه سلامت جسم مقدمه سلامت فكر است، گفت: جامعه بيمار در علم و دين پيشرفت نمي كند و توانايي حفظ استقلال كشور را نيز ندارد.
آيت الله سبحاني با اشاره به اينكه عقل سالم در بدن سالم است، كم تحركي افراد را از مشكلات جامعه ذكر كرد و گفت: بايد مردم را همچون گذشته به تحرك هرچه بيشتر تشويق كرد.
وي افزود: مطمئناً اگر تحرك مردم در جامعه بيشتر شود، بسياري از بيماري ها نيز دفع خواهد شد.
آيت الله سبحاني در ادامه بااشاره به زيان هاي مصرف دخانيات اظهار كرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بايد با استفاده از توان رسانه ها مسأله مضرات دخانيات و مصرف درست مواد غذايي را براي مردم تبيين كنند.
وي همچنين ترويج استفاده از نان سبوس را مهم دانست و گفت: امام علي(ع) مقيد به استفاده از نان سبوس دار بودند؛ لذا بنده نيز از جنابعالي (وزير بهداشت) مي خواهم كه فكري براي سبوس دار كردن نان در كشور انجام دهيد.
آيت الله سبحاني در بخش ديگري از سخنان خود با تبريك سالروز ميلاد خجسته حضرت علي(ع) اظهار كرد: مقام آن امام همام بر جهانيان روشن است تا جايي كه افرادي كه با اسلام رابطه نزديك ندارند در رابطه با زندگاني گهربار حضرت علي(ع) نوشته اند.
وي افزود: افتخار كشور ما اين است كه علوي هستيم و امام ما حضرت علي(ع) است؛ لذا بايد زندگي ايشان الگوي ما باشد.
وي دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت افزايش مواليد در كشور از وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و ديگر مسئولان امر خواست در راستاي افزايش جمعيت، تمام تلاش خود را به كار بندند.
آيت الله سبحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تلفات جاده اي در ايام نوروز گفت: انتظار است كه مسئولان در راستاي استانداردسازي راه ها و خودروها تلاش داشته باشند و رانندگان نيز قانون را رعايت كنند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي عصر ديروز (چهارشنبه) به منظور ديدار با علما و مراجع تقليد و بازديد از مركز نورآوران سلامت مستقر در مسجد مقدس جمكران وارد قم شد.
وي امروز با آيات عظام موسوي اردبيلي، مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني، جوادي آملي، وحيد خراساني، علوي گرگاني و حجت الاسلام والمسلمين سيد جواد شهرستاني نماينده آيت الله سيستاني در ايران ديدار و گفت وگو كرد.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید