Performancing Metrics

آغاز به كار نخستین كمیسیون مشترك ایران و 1+5 پس از اجرای برجام | اتاق خبر
کد خبر: 335800
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1395 - 21:12
نخستین كمیسیون مشترك ایران و 1+5 پس از اجرای برجام برای بررسی روند اجرای توافق جامع ، لغو تحریم ها و موانع پیش رو به ریاست سید عباس عراقچی و هلگا اشمید اغاز به كار كرد.

اتاق خبر - پیش از این دو بار كمیسیون مشترك در 27 مهر و 16 آذرماه تشكیل جلسه داده بود. محل برگزاری هر دو جلسه، وین بود.

پیش از شروع به كار كمیسیون، عراقچی و اشمید برای هماهنگی دستور كار این نشست مذاكره كردند. رییس ستاد پیگیری اجرای برجام درباره دستور كار سومین كمیسیون مشترك ایران و ١+٥ به خبرنگار ایرنا گفت: كمیسیون مشترك ایران و 1+5 مسولیت نظارت بر برجام و حل مشكلاتی را دارد كه احیانا بر سر اجرای برجام به وجود آمده است. روند امور را بررسی و كنترل می كند تا همه كار درموقع خود انجام شود.
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه افزود: این اولین جلسه كمیسیون مشترك بعد ازاجرایی شدن برجام است.
عراقچی گفت: در این دوره مروری خواهیم كرد بر روند اجرای برجام و نیز كارهایی كه باید در آینده صورت بگیرد. همچنین مروری خواهیم داشت بر روند بازطراحی راكتور اراك، اجرای ایزوتوپ های پایدار , و كلا همكاری های هسته ای بر اساس ضمیمه سه برجام. همچنین لغو تحریم ها , و موانع و مشكلاتی كه سر راه است بحث و بررسی خواهد شد.
رییس ستاد پیگیری اجرای برجام اظهار داشت: در مجموع كار كمیسیون مشترك نظم دادن به روال اجرای برجام است. در این نشست مسائلی كه باید پیگیری و به آن توجه شود و مشكلاتی كه باید حل شود در دستور كار قرار می گیرد. همچنین فرصت مناسبی است تا با برخی از نمایندگان 1+5 به صورت جداگانه جلساتی را در رابطه با اجرای برجام داشته باشیم.
وی افزود: در هیات ایرانی علاوه بر اقایان مجید تخت روانچی و حمید بعیدی نژاد, دو تیم كارشناسی فنی از سازمان انرژی اتمی و یك تیم كارشناسی حقوقی از بانك مركزی و وزارت خارجه ما را همراهی خواهند كرد. بنابراین در مجموع یك تیم سیاسی , یك تیم حقوقی و یك تیم فنی در جلسه كمیسیون مشترك شركت دارند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید