Performancing Metrics

بسیج اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس | اتاق خبر
کد خبر: 335957
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 16:22
تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دهم در حالی در استان کردستان ادامه دارد که جریان اصلاح طلب با بسیج تمامی توان و نیروی خود در فضای مجازی و واقعی وارد عرصه سیاسی شده است.

اتاق خبر: سرنوشت انتخابات دو حوزه انتخابیه سنندج و مریوان در استان کردستان در دور دوم مشخص می شود و به همین دلیل قرار است از میان شش کرسی این استان در مجلس شورای اسلامی، نتیجه دو کرسی روز ۱۰ اردیبهشت ماه تعیین شود که به همین دلیل این روزها در پنج شهرستان کردستان تب و تاب انتخاباتی حسابی بالاست.

در حوزه های انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران به همراه مریوان و سروآباد قرار است که در روز ۱۰ اردیبهشت ماه دو نماینده انتخاب شود و به همین دلیل این روزها در و دیوار این شهرها مملو از اقلاح تبلیغاتی است و در این میان هم جریان های سیاسی بیکار ننشسته و از تمامی ظرفیت های در اختیار خود بهره برداری می کنند.

سالار مرادی کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلب و حامیان دولت و سید احسن علوی کاندیدای مستقل نمایندگان فعلی مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران و دو کاندیدای حاضر در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه هستند.

امید کریمیان نماینده فعلی و کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان و حامیان دولت و منصور مرادی کاندیدای مستقل نیز از حوزه انتخابیه مریوان در رقابت دور دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه حضور دارند.

در دور اول برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی جریان اصلاح طلب و حامیان دولت در خصوص چگونگی انتشار لیست های انتخاباتی با چالش های مواجه شده و به همین دلیل لیست های متعددی از سوی آنها منتشر شد ولی در دور دوم این جریان با تمام ظرفیت های در اختیار خود بسیج شده و به دنبال کسب این دو کرسی مجلس شورای اسلامی است.

اصلاح طلبان در پی بهره برداری از ظرفیت های فضای مجازی و واقعی 

بهره برداری از تمامی ظرفیت های در اختیار در فضای مجازی و واقعی راهبرد اصلی جریان اصلاح طلب در دور دوم برگزاری انتخابات در استان کردستان است و در همین راستا روز جمعه نشست انتخاباتی اصلاح طلبان در مجتمع فرهنگی فجر سنندج با حضور محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز برگزار شد.

حمایت از سالار مرادی و امید کریمیان از سوی جریان اصلاح طلب و حامیان دولت در این دوره از انتخابات تا جایی است که روز گذشته شماری از مدیران و مسئولان دولتی از جمله دو مشاور استاندار کردستان، شماری از مدیران دولتی و حتی مدیران و مسئولان شهرداری سنندج و همچنین مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هم در مجتمع فجر حضور پیدا کرده بودند.

تلاش برای دوقطبی جلوه دادن انتخابات و همچنین ارائه تحلیل های با این محتوا در فضای مجازی و همچنین رسانه های در اختیار جریان اصلاح طلب و حامی دولت نیز دیگر راهبردی است که این روزها به شدت جریان دارد و در سخنرانی فعالان سیاسی این طیف نیز در مجتمع  فجر سنندج به خوبی تلاش برای دو قطبی کردن انتخابات روشن و هویدا بود.

اعلام تقابل دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا در استان کردستان از سوی جریان اصلاح طلب و حامیان دولت در حالی مطرح می شود که جریان اصولگرای استان در دور اول و دوم انتخابات هیچ لیستی را منتشر نکرده و اظهار نظری در خصوص حمایت از فردی خاص از سوی این جریان منتشر نشده است.

رو کردن شیوه های نوین تبلیغاتی در آستانه دور دوم انتخابات هم ادامه دارد و چهار کاندیدای حاضر در این رقابت هم سعی می کنند با استفاده از تمامی ظرفیت های تبلیغاتی خود را معرفی کرده تا بتوانند رای مردم را برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی کسب کنند.

تقابل های شکل گرفته در فضای مجازی و بسیج کردن نیروها در این حوزه از سوی جریان حامی دولت و همچنین تلاش برای القای این مهم که همراه بودن مجلس و دولت در آینده می تواند تعهدات دولت تدبیر و امید به مردم کردستان را اجرایی کند دو اقدام دیگری است که به شدت از سوی این جریان دنبال و پیگیری می شود.

جریان اصولگرای استان کردستان نیز که ماه ها قبل از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، در قالب شورای هماهنگی فعالیت های خود را آغاز کرده بود این روزها تقریبا فعالیت چندانی در عرصه انتخابات ندارد و تنها فعالیت های آنها مربوط به یکی دو مصاحبه از افراد نزدیک به این جریان در خصوص نقد فعالیت های دولت خلاصه می شود.

حضور در مراسم های ختم درگذشتگان، پوشیدن لباس های محلی، استفاده از موسیقی کردی، نقد عملکردها به ویژه در شبکه های اجتماعی تلفن همراه، سخنرانی با زبان کردی، تلاش برای حضور در محافل عمومی، برگزاری مراسم های مولودی خوانی و حضور در آنها و همچنین چاپ بنرهای با نام گروه ها و اقشار تاثیرگذار این روزها در دو حوزه انتخابیه سنندج و مریوان در اوج خود قرارگرفته است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید