Performancing Metrics

افزایش دمای هوا از فردا | اتاق خبر
کد خبر: 336136
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 03:46
مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از روند افزایش دمای هوای کشور از روز آینده خبر داد.

اتاق خبر: احد وظیفه با اشاره به گرمای هوا در روزهای آینده گفت: طی یکشنبه تا دوشنبه پنجم تا ششم اردیبهشت، با گذر موج نسبتا ضعیفی از جنوب کشور، در ساعات بعدازظهر، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان گاهی با رشد ابر و رگبار و رعد و برق موقت پیش بینی می شود، همچنین امروز در شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از فردا تا اواخر هفته دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت و انتظار می رود که بیشینه دمای هوای تهران در روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت، به حدود ۳۱ درجه سلسیوس برسد.

وظیفه گفت: در این صورت حدود ۵ درجه سلسیوس افزایش خواهد داشت و روز دوشنبه افزایش دما در سواحل خزر قابل توجه خواهد بود.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران در روزهای آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه ۵ اردیبهشت، صاف، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۲۷ و ۱۵ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه ۶ اردیبهشت، کمی ابری، گاهی وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر و در ارتفاعات بارش پراکنده با حداکثر و حداقل دمای ۲۹ و ۱۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

 وی با اشاره به سامانه نسبتا ضعیف در سواحل خزر گفت: این سامانه طی ۲۴ ساعت گذشته موجب بارندگی در سواحل جنوبی خزر و دامنه‌های شمالی البرز شد و امروز عمدتا ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار داده و موجب بارش پراکنده باران می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: این سامانه در برخی نقاط بویژه درشمال شرق کشور در خراسان رضوی و خراسان شمالی با احتمال رشد ابرهای جوششی و وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد موقت خواهد بود.

وظیفه ادامه داد: طی سه روز آینده ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز و برخی نقاط در کرمان و زاگرس جنوبی گاهی با بارش پراکنده بویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب همراه خواهد بود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید