Performancing Metrics

آزمایش پرتاب موشک از زیردریایی توسط کره شمالی | اتاق خبر
کد خبر: 336218
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 08:07
در بحبوحه نگرانیهای فزاینده از تکرار آزمایش هسته ای یا پرتاب موشک بالستیک توسط کره شمالی، روز شنبه این کشور از یک زیردریایی در سواحل شرقی موشکی شلیک کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر،‌ ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی این موشک را روز شنبه ساعت شش و سی دقیقه بعدازظهر به وقت محلی از منطقه ای در ساحل شرقی خود به سمت شمال شرق شلیک کرد.

 کره شمالی سال گذشته برای نخستین بار پرتاب موشک از زیردریایی را آزمایش کرد.

در همین حال یک منبع آگاه اعلام کرد: سیستم های هشدار دهنده زودهنگام روسیه آزمایش موشک بالستیک از یک زیر دریایی کره شمالی را تایید کرده اند اما آن را تهدیدی به حساب نیاورده اند.

به گفته این منبع این موشک مسیرش  به سوی مرزهای روسیه نبوده است.

نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرد که به دلیل احتمال اجرای پنجمین آزمایش هسته ای از سوی کره شمالی «در هر زمان»،‌ در حالت آماده باش بسر می برد.

یک وبسایت آمریکایی ناظر بر فعالیتهای کره شمالی نیز در روز چهارشنبه گزارش داد که تصاویر ماهواره ای نشان می دهند کره شمالی احتمالاً حفاری تونل در سایت اصلی آزمایش هسته ای خود را از سر گرفته است.

کارشناسان و همچنین مقامات کره جنوبی و آمریکا باور دارند که کره شمالی در حال توسعه یک سیستم پرتاب موشک بالستیک از زیر دریایی و همچنین یک موشک بالستیک میان قاره ای با بُردی تا خاک آمریکاست.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید