Performancing Metrics

العبادی لیست سومی را برای تشکیل کابینه عراق به پارلمان می‌برد | اتاق خبر
کد خبر: 336363
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 17:10
رسانه‌های عربستانی مدعی هستند که نخست‌وزیر عراق قصد دارد لیست سومی را برای کابینه جدید خود به پارلمان ارائه کند که البته برخی اسامی لیست‌های قبلی در آن تکرار شده است.

اتاق خبر - روزنامه عربستانی عکاظ به نقل از یک منبع در پارلمان عراق نوشت: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق قصد دارد لیست سومی از اسامی وزرای پیشنهادی‌اش را به پارلمان بدهد.

العبادی تاکنون دو لیست برای تایید به کابینه فرستاده که یکی از آنها کاملا تکنوکرات بود و از سوی نمایندگان رد شد و لیست دوم نیز که در واقع توسط جریان‌های سیاسی به العبادی تحمیل ششده هنوز به شکل رسمی مورد بررسی قرار نگرفته است.

این منابع می‌گویند العبادی به فراکسیون‌های الدعوة و ائتلاف الوطنیة که تحصن‌ها در داخل پارلمان را رهبری می‌کنند، وعده داده در مقابل تضمین موافقت با فهرست کابینه جدید، به هر کدام یک وزارتخانه بدهد.

به گفته این منبع تعداد وزارتخانه‌ها در دولت جدید العبادی همان 22 وزارتخانه خواهد بود و اسامی سه وزیر وابسته به کردها نیز در لیست جدید وجود دارد.

این منبع گفت که در لیست جدید جایگزین‌هایی برای وزارت دارایی، فرهنگ و امور مهاجرین که در دست کردها قرار دارد ارائه نشده است.

اخیرا با تحصن تعدادی از نمایندگان عراقی در داخل پارلمان بحران سیاسی در این کشور شدت گرفته است. نمایندگان معترض سلیم جبوری، رئیس‌ پارلمان را نیز برکنار کردند. همزمان اعتراضات هواداران مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق به اجرا نشدن اصلاحات همچنان ادامه دارد.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید