Performancing Metrics

انتقاد دبیر از درج و تکرار بند عدم افشای اطلاعات در گزارش حسابرسی شهرداری | اتاق خبر
کد خبر: 336421
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 21:08
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بند عدم افشای اطلاعات در اغلب گزارش های حسابرسی به طور مشترک در سازمانها و شرکتهای زیر مجموعه شهرداری تکرار می شود در حالی که شهرداری تهران باید شفافیت مالی را در دستور کار خود داشته باشد.

به گزارش اتاق خبر، علیرضا دبیر در دویست و پنجاه و دومین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران که به بررسی گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص حسابرسی«سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران برای سال مالی منتهی به اسفند سال ٩٢» اختصاص داشت، گفت: بندهای 4 تا 10 در اظهارنظر مشروط حسابرس تاثیر داشته است.

وی افزود: بند 4 این گزارش به چندین شرکتی که قرار بود ادغام شوند اشاره می‌کند و باید مسئولین شهرداری گزارش آخرین اقدام‌شان را در اجرای این مصوبه شورا و تسویه حساب این شرکتها به صحن ارائه دهند.

 دبیر همچنین با اشاره به بند دیگری از این گزارش عنوان کرد: شهرداری یک بار باید بحث بیمه و مالیات را در سازمان‌ها حل کند تا جایی که من اطلاع دارم شهرداری 50 میلیارد تومان در سال 94 از این بابت پرداخت کرده اما این موضوع هنوز حل نشده باقی مانده است.

دبیر با اشاره به اینکه حسابرسان موظف هستند در گزارش های حسابرسی به بحث بیمه و مالیات بپردازند گفت: حسابرس موظف است وضعیت پرداخت بیمه و مالیات را اعلام کند. این موضوعی است که در سازمانهای دیگر همانند سازمان فناوری و سازمان پارکها باعث مشروط شدن نتیجه گزارش شد.

 رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران حل شدن موضوع بیمه و مالیات را ضروری دانست و تاکید کرد: برای حل این موضوع لازم است دوستان با سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی جلسه بگذارند و اختلاف نظرها را برطرف کنند تا هر سال در گزارش های حسابرسی این بند تکرار نشود.

 دبیر همچنین به موضوع عدم افشای اطلاعات در سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه بند عدم افشای اطلاعات در تمام سازمان‌های شهرداری وجود دارد و این نشاندهنده وجود نداشتن شفافیت مالی لازم در سازمانهای وابسته به شهرداری تهران است.

براساس گزارش سایت شورای شهر، وی در پایان عنوان کرد: لازم است مجددا تاکید کنم که شهرداری اجازه انتخاب حسابرس برای سال 94 را ندارد و بر اساس قانون و طبق اساسنامه ای که شهردار خود ابلاغ کرده؛ انتخاب حسابرس تنها بر عهده شورای شهر است.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید