Performancing Metrics

هیچ حوزه همكاری بین ایران و كره جنوبی مسدود نیست | اتاق خبر
کد خبر: 336829
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 23:30
سفیر كره جنوبی در تهران:
سفیر كره جنوبی در تهران با تاریخی خواندن سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری آن كشور به ایران گفت: این سفر تاریخی و بسیار حائز اهمیت است چرا كه دروازه های همكاری جدیدی را در روابط دو كشور می گشاید.

اتاق خبر - كیم سئونگ – هو با اشاره به این كه این نخستین سفر رئیس جمهوری كره جنوبی به ایران است، افزود: با توجه به پیشینه تاریخی بیش از پنج هزار ساله ایران و كره جنوبی، این سفر یك رویداد تاریخی در روابط دو كشور با برخورداری از 10هزار سال پیشینه تاریخی خواهد بود.

وی با بیان اینكه تا كنون تبادلات و ملاقات های رسمی دو طرف در سطوح بالا به اندازه كافی انجام نشده است؛ ادامه داد: كره یكی از اصلی ترین صادر كننده ها به ایران است و ایران یكی از اصلی ترین عرضه كننده ها به كره؛ اگر ما این حقیقت را در نظر بگیریم، دلایل مختلفی برای گسترش همكاری های دو طرف وجود دارد.
سئونگ – هو اضافه كرد: به این ترتیب، سفر رئیس جمهوری كره جنوبی به ایران راه های گسترش همكاری ها را خواهد گشود و این به روابط طرفین در زمینه های مختلف همكاری منطبق بر ملاقات ها و سفرهای دو طرف در سطوح بالا بستگی دارد.
وی موضوعات اقتصادی را عمده همكاری های تهران و سئول عنوان كرد و اظهار داشت: ایران تنها یك كشور برخوردار از منابع نفت و گاز نیست و كره جنوبی هم كشوری نیست كه فقط صنعت خودرو و تلفن همراه داشته باشد. ما بیش از را داریم و زمینه های متعدد همكاری در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و تبادلات دانشگاهی بین مردم دو كشور نیز می تواند وجود داشته باشد كه این همكاری ها نقاط جدید در روابط را باز می كند و موجب ثبات آن می شود.
سفیر كره جنوبی در تهران یادآور شد: بیشتر روابط اقتصادی ما در خرید و فروش كالاهای متعدد از سوی طرفین است؛‌ مبادلات تجاری در زمان حاضر استواری چندانی ندارد چرا كه لازمه آن فراهم سازی شرایط است. بسته به این نگاه، روابط ما زیاد قوی نیست، اما معتقدم سفر آتی رئیس جمهوری كره جنوبی به ایران دروازه های جدیدی را در برقراری روابط دو كشور خواهد گشود.
سئونگ-هو تاكید كرد: شركت های كره جنوبی در حقیقت مشاركت بسیاری در پروژه های اقتصادی و پروژه های توسعه ای ایران دارند و این روابط گسترش می یابد كه در بستر آن توسعه روابط امری اجتناب ناپذیر است.
وی درباره مذاكرات معاون وزیر صنعت، تجارت و انرژی كره با معاون سازمان انرژی اتمی ایران نیز توضیح داد: ببینید حوزه خاصی از همكاری ها وجود ندارد كه بین ایران و كره مسدود شده باشد، ‌این ها كشورهایی با بهره مندی از روابط خوب با یكدیگر هستند.

**همكاری هسته ای نیازمند زمان بیشتر
سفیر كره جنوبی در تهران ادامه داد: در زمینه همكاری هسته ای بین ایران و كره هنوز اسناد خاصی وجود ندارد اما این به معنای آن نیست كه نخواهیم با ایران در این زمینه همكاری كنیم بلكه موضوع هسته ای زمینه های مختلفی را در برمی گیرد و جزئیات فنی بسیاری دارد كه مقامات رسمی ما بحث های اولیه را در این رابطه داشته اند و فكر می كنم برای رسیدن به جزئیات فنی زمان بیشتری نیاز است.

**امضای30 سند همكاری در سفر رئیس جمهوری كره به ایران
سئونگ- هو درباره اسناد همكاری كه قرار است در سفر رئیس جمهوری كره به تهران امضا شود نیز گفت: در مدت سفر رئیس جمهوری كره جنوبی به تهران بیش از 30 قرارداد همكاری بین دو دولت، شركت های ایرانی و كره ای و شركت ها با دولت های دو طرف امضا خواهد شد اما دقیقا نمی دانم قرار است چه اسنادی در حضور روسای جمهوری دو كشور به امضا برسد.
وی در عین حال از حضور سه یا چهار وزیر از كره جنوبی به همراه رئیس جمهوری این كشور در سفر به تهران خبر داد.
خبر در حال تكمیل است
به گزارش ایرنا، پارك گئون هی رئیس جمهوری كره جنوبی قرار است 12 اردیبهشت ماه جاری در صدر هیاتی عالیرتبه به ایران سفر كند و با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو داشته باشد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید