Performancing Metrics

اصفهان مي تواند به مركز منطقه اي توليد زيتون تبديل شود | اتاق خبر
کد خبر: 336867
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 03:40
رييس كميسيون حمايت از سرمايه گذاري و توسعه روابط خارجي اتاق بازرگاني اصفهان گفت: استان اصفهان با داشتن زمين هاي كشاورزي و واحدهاي صنعتي و بهره گيري از سرمايه گذاري و مشاركت اسپانيا مي تواند به مركز منطقه اي توليد زيتون تبديل شود.

اتاق خبر: قاسم علي جباري روز دوشنبه در ديدار با مديران ارشد شركت سرمايه گذاري' الدرادو ' اسپانيا در اتاق بازرگاني اصفهان از آمادگي اتاق بازرگاني اصفهان در ارايه خدمات مشاوره اي و تسهيل كننده جهت سرمايه گذاري اين شركت اسپانيايي در توليد و فرآوري زيتون در استان اصفهان خبر داد.
و گفت: امور حقوقي و ساير بخش هاي اتاق بازرگاني اصفهان با همكاري سازمان هاي دولتي تلاش مي كنند تا روند سرمايه گذاران اسپانيايي تسريع شود .
جباري خاطر نشان كرد: كميسيون حمايت از سرمايه گذاري و تامين مالي و توسعه روابط خارجي اتاق اصفهان، موانع پيش روي سرمايه گذاري خارجي را شناسايي و با همكاري سازمان هاي دولتي برطرف خواهد كرد.
«ماركو آنتونيو كابالروپردا»(Merco Antonio Caballeroprado )مدير فروش و بازاريابي شركت بين المللي الدرادو El Dorado نيز در اين جلسه ضمن اعلام آمادگي براي كشت و توليد روغن زيتون در استان اصفهان خواستار آغاز فرايند سرمايه گذاري در اين زمينه شد.
وي از توليد سالانه 16 ميليون كيلو زيتون و توليد 8 ميليون ليتر روغن زيتون در اين شركت خبر داد و گفت: توليد زيتون در چند كشو اروپايي انجام مي شود و مطالعات اين شركت نشان مي دهد كه اصفهان مي تواند يكي از مراكز مهم كشت زيتون و توليد روغن در منطقه خاورميانه باشد.
آنتونيو كابالروپردا تاكيد كرد: شركت الدرادو به ايران به عنوان مركز توليد و صدور فراوردهاي زيتون به كشورهاي همسايه باشد.
وي خاطر نشان كرد: اين شركت ازمرحله كشت تا توليد روغن را زير نظر دارد و صادرات گسترده ايي به قاره آمريكا و آسيا دارد و دفاتري در چين و هنگ كنگ در آسياي جنوب شرقي فعال است.
مدير فروش و بازاريابي شركت بين المللي الدرادو خاطر نشان كرد: شركت الدرادو در شهر كوردوبا اسپانيا داراي 11 شركت زيرمجموعه در حوزه توليد روغن زيتون است كه ازمرحله تحقيق و توسعه تا كشت و برداشت و روغن گيري و حتي حمل و نقل و بازاريابي را سازمان دهي كرده است .
وي با اشاره به ارگانيك بودن محصولات اين شركت گفت: تمام محصولات اين شركت داراي استاندارد اتحاديه اروپاست و به اغلب بازارهاي جهاني راه يافته است .
آنتونيو كابالروپردا ابراز اميدواري كرد : پروژه توليد روغن زيتون در اصفهان، آغاز همكاري مثبت و ادامه دار با ايران باشد و اين همكاري در توليد روغن آفتابگردان و ساير دانه هاي روغني نيز انجام گيرد.
استان اصفهان با توليد بيش از 750 تن زيتون در سال 94 و با يكهزار و 50 هكتار ميزان سطح زير كشت درخت زيتون، رتبه 17 را در ميان استان هاي كشور از اين نظر دارد.
14 شهرستان استان داراي سطح زير كاشت درخت زيتون هستند كه بيشترين سطح را شهرستان هاي اصفهان، كاشان و نجف آباد به خود اختصاص داده اند.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید