Performancing Metrics

خسارت1.6 هزار ميليارد ريالي سيلاب و سرما به كشاورزي چهارمحال و بختياري | اتاق خبر
کد خبر: 336874
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 04:07
رئيس سازمان جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: براساس برآوردهاي اوليه، بارش باران و برف در اواخر فروردين امسال و سرمازدگي يكهزار و 637 ميليارد ريال به بخش كشاورزي اين استان خسارت وارد كرده است.

اتاق خبر: ذبيح الله غريب روز دوشنبه با اعلام اين خبر به رسانه هاي استان اظهار كرد: به دنبال بارش باران و بروز سيلاب و بارش برف و سرمازدگي به طور ميانگين بيش از 40 هزار هكتار از باغها و كشتزارهاي استان دچار خسارت شده است.
به گفته وي بيشترين ميزان خسارات اين حوزه در بخش باغي با حدود يكهزار و 90 ميليارد ريال و در بخش زراعي با 335 ميليارد و 812 ميليون ريال برآورد شده است.
غريب ادامه داد: بيشترين خسارات ناشي از بارش باران و برف را شهرستان كوهرنگ متحمل شد كه بين 40 تا 70 درصد محصولات زراعي و 20 تا 100 درصد محصولات باغي اين شهرستان دچار خسارت شد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري تصريح كرد: بيشترين ميزان خسارت بخش باغي نيز در شهرستان سامان با 445 ميليارد ريال گزارش شده است.
غريب ميزان خسارات بخش ساختمان، تاسيسات و ادوات كشاورزي اين استان را نيز 55 ميليارد و 60ميليون ريال اعلام كرد.
سالانه در چهارمحال وبختياري بيش از 1.5 ميليون تن محصولات باغي، زراعي، دامي و شيلاتي توليد مي شود و سطح زيركشت استان 270 هزار هكتار با 66 هزار بهره بردار است.
بارش باران و برف در روزهاي 26 و 27 فروردين امسال در استان چهارمحال و بختياري باعث ايجاد خسارت در بخش هاي مختلف اين خطه شد.
ميزان بارش برف در برخي از گردنه هاي چهارمحال و بختياري در شهرستان كوهرنگ به 50 سانتيمتر نيز رسيد.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید